משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

איך לבחור מגבת גוף איכותית?

07.02.2022

בחירת מגבות רחצה או מגבות מטבח איכותיות היא משימה לא פשוטה בכלל, ואף עשויה להיות מבלבלת. כולנו רוצים שהמגבות שלנו יהיו מפנקות ונעימות למגע, בגודל ובמשקל המתאימים לנו, יספגו באופן אידאלי, והכי חשוב – שאיכותן תישמר לאורך זמן ולא תיעלם לאחר מספר כביסות, אך מהם הקריטריונים שיכתיבו את התוצאה הזו? במאמר זה נסייע לכם בבחירת מגבת איכותית, כיצד לזהות אותה ואף להצליח לשמור עליה לטווח ארוך.  

איכות וסוג הבד

אחד הקריטריונים החשובים ביותר בבחירת מגבות איכותיות הוא סוג הבד שלהן. ישנם סוגי בדים רבים ומגוונים, אך האיכותי ביותר הוא בד כותנה, אשר מאמץ אליו לחות ולרוב לא סופג שומניות. מגבת העשויה מבד כותנה 100% תספוג היטב רטיבות, ותשמור על הרכות שלה לאורך זמן. כשבוחרים מגבת בחנות, יכול להיות מאד מפתה לבחור את המגבת הנעימה ביותר למגע, אך חשוב לדעת שלעיתים יצרני המגבות מייצרים תחושת רכות עם חומרים מסוימים שלאחר מספר כביסות נעלמים ואיתם גם התחושה המפנקת. לכן, במקום להתמקד בלמשש את בד המגבת, עדיף לבחון את סוג הבד, כפי שציינו, וגם את איכות התפירה שלה. במידה שקצוות המגבת מהודקים בתפרים צמודים ומקצועיים זהו סימן נוסף לכך שלפניכם מגבת איכותית.

גם למשקל המגבת יש משקל

שיקול חשוב נוסף בבחירת מגבת רחצה איכותיות הינו איכות סיבי הבד. ככל שסיב הכותנה ארוך יותר, כך רמת האיכות של המגבת תהיה גבוהה יותר. בנוסף, כדאי לדעת שישנם סוגי סיבים שונים, המעניקים למגבת מרקמים שונים. כך שאם אתם משתייכים לזרם חובבי המגבות המחוספסות, כמו שלרוב נבחר עבור מגבות המטבח שלנו, העדיפו לרכוש מגבת בעלת סיב גרוד, ואם רכות היא מה שאתם מחפשים במגבת שלכם, כמו למגבת גוף או מגבת פנים, העדיפו סיב מסוג סרוק.   דרך נוספת לזהות מגבות גוף איכותיות היא לפי בחינת משקל המגבת. ככל שמשקל המגבת גבוה יותר, המשמעות הינה שצפיפות הסיבים רבה יותר, ואיכותה עולה. משקלה של מגבת איכותית מגיע לפחות ל-500 גרם, בדומה למגבת הרחצה מדגם ג’קארד  הנמכרת באתר הום סטייל, ובעבר במקומות מסוימים בעולם, מגבות היו אף נמכרות במחיר לפי משקל, ולא לפי פריט.

כביסה ששומרת על הרכות לאורך הזמן

כשרוכשים מגבת חדשה, יש לקחת בחשבון שבמגבת נותרו שאריות צבע וסיבים מתהליך הייצור, מה שלא יאפשר לה לספוג באופן אידאלי. לכן כדאי לכבס אותה במים קרים וללא מרכך לפני השימוש הראשון על מנת להכין את הסיבים שלה לספיגה טובה יותר. בנוסף, גם המגבת האיכותית ביותר יכולה להפוך לקשה ולא נעימה ככל שחולף הזמן. אחת הדרכים הכי יעילות לשמור על איכות המגבות שלכם לאורך זמן היא לכבס אותן בתנאים אופטימליים. מומלץ לכבס מגבות עם מעט חומרי ניקוי, ובמכונת כביסה לא עמוסה מדי, על מנת שיתאפשר לחומרי הניקוי להישטף כראוי מהמגבת.

האם צבע המגבת משפיע על אורך החיים שלה?

אנשים רבים אוהבים את התחושה הנקייה שמעבירה מגבת לבנה, אשר ממש כמו בחדרי מלון מציעה מראה אלגנטי ומלא שיק. עם זאת, מבחינה מקצועית חשוב לזכור שלמגבת צבעונית אורך חיים ארוך יותר, ועמידות צבע טובה יותר. מגבות לבנות מתלכלכות מהר יותר ודורשות כמות כביסות גדולה – שמגדילה גם היא את הבלאי, וכמו כן מגבות לבנות נוטות להצהיב. לכן כדאי לכבס אותן רק עם צבע זהה.

כמה שאלות חשובות על בחירת מגבת טובה:

מה הם הצבעים האידאלים למגבות?

הצבע האידאלי למגבת הוא כמובן לבן, בצבע הזה גם המגבות נחשבות אמידות יותר. אין צורך להחליף את המגבות בתדירות גבוהה אם מדובר במגבת בצבע לבן כי גם הצבע לא דוהה מהן ולכן לא מורגש שמדובר במגבות ישנות. כאשר מתלבטים על התאמת המגבות בחדר אמבטיה, אין הכוונה להתאמת צבעים בלבד וצלליות בין הפריטים התלויים. חשוב להחליט מהו צבע הבסיס למגבות, למשל אם מדובר בחדר אמבטיה לבן, לא כדאי להוסיף גם מגבות לבנות וכדי לרכוש מגבות ירוקות או כתומות שישברו את הסגנון ויציגו מראה סטייליסטי יותר לחדר האמבטיה.

האם כל המגבות צריכות להיות תואמות?

כאשר בוחרים מגבות לא חייבים שהם יתאימו מבחינת העיצוב אך מומלץ שהם יתאימו מבחינת הצבעים, לכן מומלץ לשלב עד 2 צבעים דומים במגבות ולא יותר. באתר הום סטייל תוכלו למצוא מגוון רחב של מגבות גוף איכותיות, בצבעים רכים ונעימים, ובגדלים שונים שיתאימו לכל שימוש שלכם.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה