משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

איך לבחור מצעים?

12.09.2019

כשליש מחיינו אנחנו מעבירים בשינה. יש חשיבות גדולה לבחירת סביבת שינה נעימה ומפנקת, כזו שמתאימה למזג האוויר ולחוש האסתטי שלנו. כאשר באים לבחור מצעים, על מה חשוב לשים את הדגש? איך מתחילים לבחור כאשר המבחר הוא כל כך גדול? קראו מהם המצעים המומלצים לכם.

לבחור מצעים במידה הנכונה

הסינון הראשוני מבין המבחר הכל כך גדול הקיים היום בשוק הוא מידת המצעים. מרבית המצעים מגיעים בגדלים סטנדרטיים, אך לא כל המזרנים, הכריות או השמיכות מגיעים בגודל כזה. אם ברשותכם מזרן שאינו בגודל סטנדרטי, גדול במיוחד או אפילו עבה במיוחד – חשוב מאד לוודא כי המצעים אותם תרכשו הם בגודל שיתאים עבורו. גם הסדין המפנק ביותר לא יתאים אם הוא ידרוש מכם מאבק כדי להתאימו למזרן, או יאבד מאחיזתו ויגרום לכם למצוא את עצמכם ישנים ללא סדין בפינת המיטה באמצע הלילה. כיום, מזרנים נוטים להיות עבים במיוחד. עדיף לקנות מצעים במידה אחת גדולה מדי למידות המיטה מאשר מידה מדויקת שעלולה לא להתאים לעובי המזרן או להתכווץ מעט לאחר כביסה ולהתגלות כקטנה מדי.

לבחור את הבד הנכון - מה מומלץ לי?

היום יש בדים רבים מהם מכינים מצעים: כותנה, סאטן, מיקרופייבר, פלנל ועוד. ישנם בדים סינתטיים או טבעיים ולכל אחד יתרונות משלו. כדי להבין מה משמעות של בד ולבחור מצעים המומלצים לצרכים האישיים, יש להסתכל על שלושה גורמים: סוג הסיבים המרכיבים את הבד, צורת אריגת הסיבים ועובי הסיבים וצפיפותם. לפני שניכנס לעובי הכרית, נגיד בגדול כי כותנה היא בד נושם ונח, סאטן הוא בד חלק, רך ובעל ברק, מיקרופייבר הוא בד סינתטי ורך, ובד פלנל הוא חמים ויהיה מושלם לסט חורפי ומפנק.  

סינתטי או טבעי?

סיבי הבד עשויים להיות טבעיים, לרב מכותנה, מעורבים או סינתטיים. בדים טבעיים מתאפיינים בכך שהם “נושמים” – מזיעים בהם פחות. בדים סינתטיים ומעורבים הם אמנם זולים יותר, אך הם פחות נושמים. מנגד, בדים סינתטיים פחות נוטים להתקמט לאחר הכביסה. בתמונה מטה ניתן לראות תקריב של בד סינטטי (צד ימין) מול כותנה (צד שמאל):

שתי וערב, סאטן או מגורד?

אלמנט נוסף הקובע את אופי המצעים הוא דרך אריגת הסיבים. באריגת שתי וערב שהיא המקובלת והשכיחה ביותר הסיבים נארגים בצורה מאוזנת. בדרך זו מתקבלים בדים חזקים ועמידים אשר יישארו אתכם לאורך כביסות מרובות. ההמלצה כיום היא לכבס מצעים אחת לשבוע ובקיץ אף פעמיים בשבוע, כך שהמצעים עוברים כביסות מרובות. אריגת סאטן היא אריגה שבה על כל 4 סיבי שתי עובר סיב ערב בודד – יחס האריגה שונה: 4 למעלה ואחד למטה. התוצר הוא בד מבריק וחלק במיוחד, בעל ברק המאפיין בדים הארוגים בשיטה זו. הסיבים העדינים והצפופים בבדים אלו מקנים אווירה יוקרתית והם נעימים מאד למגע, אך עמידים פחות מבדים שאריגתם מאוזנת. בבד מסוג פלנל מדובר בבד מגורד מסיבים עבים יחסית. אריגה כזו מתאימה במיוחד לחורפים קרים והבד מתרכך ככל שישנים עליו יותר. ניתן למצוא סוגי סיבים וסוגי אריגה שונים אבל בכל אחת מהקטגוריות מה שקובע את האיכות היא צפיפות הסיבים. ככל שצפיפות הסיבים גבוהה יותר, כך איכות המצעים גבוהה יותר. במצעי כותנה, צפיפות טובה היא צפיפות של מעל ל-140 סיבים לאינץ’.  

אחרון, ולא פחות חשוב – העיצוב

אחרי שהורדתם את כל המצעים שאינם מתאימים במידותיהם, החלטתם על סוג הסיבים ואופן אריגתם ובדקתם את צפיפות הסיבים בבד – הגיע הזמן לבחור את הצבעוניות וההדפסים המתאימים עבורכם ביותר. לכל אחד הטעם שלו, ובחירה מחמיאה ומרגיעה תתרום לשנת לילה שלווה ואווירה נעימה גם בשעות הערות.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה