משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

איך לכבס מצעים?

21.04.2020

בימים מורכבים אלו, בהם ההיגיינה והבריאות מקבלות דגש ביתר שאת, והחשש מפני חיידקים נוכח כמעט בכל מקום, עולות שאלות שיתכן ולא ממש נתנו להן את הדעת טרם לכן, כגון – איך לכבס מצעים. כמובן שבפועל כולנו יודעים לכבס, אך בתקופה בה נרצה מצעים שיהיו אקסטרה נקיים ונטולי חיידקים, אך גם כאלה שנשמרים לאורך זמן ברכותם ובאיכותם, חשוב להבין כי קיימות דרכים אופטימליות לכבס את המצעים שלכם. אז מה ניתן לעשות כדי להאריך את משך החיים של המצעים, לשמור עליהם ועלינו ולדאוג כי יישארו נקיים?  

כל כמה זמן צריך להחליף מצעים?

כדי לקבוע את התדירות האופטימלית להחלפת מצעים יש ראשית לקחת בחשבון מספר גורמים כמו החומר ממנו המצעים עשויים, וכמובן, הרגלי השינה של זה הישן על המצעים; אין ספק שדין מצעים במיטת אורחים עליה ישנים לסירוגין, יהיה שונה בתכלית מדין מצעים של ילדים שזה עתה נגמלו מחיתולים. באופן כללי, ההמלצות הן על החלפה אחת לשבוע, משום שגם אם המצעים נראים, מרגישים ומריחים נקיים, חשוב להבין כי בכל יום כל אחד מאתנו משיל כחצי מיליון תאי עור מתים. תוסיפו לזה לחות, אבק, עובש, שומנים המופרשים מהעור, זיעה ויתר מרעין בישין כגון פירורים, איפור או שערות בע”ח וקיבלתם פריט בד שאותו יש לכבס לעתים קרובות במיוחד.   במידה ומדובר במצעים העשויים מבדי סאטן או משי, היינו ממליצים שלא לכבס בתדירות גבוהה מאד, ואולי לשקול להשתמש בהם רק אחת לכמה זמן, בעונות מסוימות, משום שכביסה שבועית של בד כזה תגרום לבלאי משמעותי בו.  

איך מכבסים מצעים?

כשאתם שואלים את עצמכם איך לכבס מצעים התשובה הראשונה היא: לקרוא את הנחיות הכביסה המוצמדות למצעים. לכל סוג בד הנחיות שונות ורצוי להיצמד אליהן על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר. בדקו מה החום המקסימלי המותר לכביסה או האם נדרשת כביסה עדינה במיוחד. באתר זה תוכלו למצוא את הוראות הכביסה גם בעמוד המוצר. למשל במקרה של מצעי ג’רסי, ההוראות הן:

באופן כללי כדאי לזכור כי מצעי כותנה רגילים, שאינם מלוכלכים במיוחד, מומלץ לכבס בטמפרטורה של עד 40 מעלות, בעוד שמצעים מלוכלכים במיוחד (אם למשל שפכתם כוס יין על המיטה) מומלץ לכבס בטמפרטורה גבוהה יותר המיועדת להשמדת בקטריות ומבטיחה כי הכביסה תצא מחוטאת, אך להיצמד להנחיות של הבד ולא לעבור את מידת החום המותרת על מנת שהבד לא ייהרס. אם המצעים שלכם הם מבד סינטטי כלשהו, או בד המשולב עם כותנה, נמליץ על תוכנית ארוכה של 60 דקות לפחות בטמפרטורה עדינה של 40 מעלות, כדי שלא לפגום באף אחד מן הבדים המעורבים.  

אוורור מצעים – בכל אחד מהשלבים

אחד הדברים שצריך לזכור לגבי כביסת מצעים הוא כי מצעים אוהבים הרבה מרחב. גם אם אתם רגילים לצופף את הכביסה במכונה כדי לחסוך במספר הכביסות הנדרש, כדאי להימנע מכך. בנוסף, צפיפות המצעים במכונת הכביסה תוליד קמטים שידרשו גיהוץ, מצב ממנו תוכלו להימנע אם תאפשרו למצעים את המרחב הדרוש להם במכונה. כמו כן, עדיף לכבס מצעים בכביסה נפרדת מיתר הבגדים, ובמיוחד בנפרד ממגבות. כך, בדי המצעים העדינים יעברו שחיקה מעטה יותר ויחזיקו זמן רב יותר כאשר יקבלו התייחסות אישית בכביסה.   רצוי גם לדאוג לאוורור המצעים בין כביסות ולנער אותם פעם ביום (כאשר הם מולבשים על הכרית או השמיכה כמובן). גם את ייבוש המצעים רצוי לבצע לאחר ניעור תוך פרישתם על חוטי כביסה במקום מוצל. חשוב לזכור כי מצעים שיתייבשו בשמש ישירה אמנם יהיו נקיים יותר כיוון שאור שמש ישיר יבהיר מצעים לבנים ויפריע לחיידקים, אך גם יגרום למצעים קשיחים יותר.  

  לא להשהות מצעים במכונה אחד הדברים החשובים לזכור הוא שלאחר תום הכביסה אין להשאיר את המצעים במכונת הכביסה. מצעים רטובים ולחים מתחילים לפתח ריח רע וקמטים, ולאחר זמן מה, גם חיידקים יכולים לפרוח. מיד בתום הכביסה יש לנער אותם ולהעביר אותם להמשך טיפול – בתלייה או במכונת הייבוש.   אם בחרתם במכונת ייבוש, מומלץ לבחור בחום נמוך עד בינוני, משום שחום גבוה מדי יגרום גם הוא לקמטים ולכיווץ המצעים. אם בכל זאת המצעים מקומטים, אל תהססו להשתמש במגהץ, משום שלו שתי פעולות – גם יישור הקמטים, כמובן, אך גם סיוע בחיטוי המצעים ובחיסול חיידקים. ואם כבר נגענו בנושא המצעים המקומטים – נזכיר שמצעים מבד מיקרופייבר אינם מתקמטים ולא דורשים גיהוץ כלל.  

הפרדת צבעים

כמו ברוב הכביסות, רצוי להפריד בין מצעים בהירים לכהים על מנת לשמור על צבעי המצעים. רצוי גם לבצע הפרדה במצעים עצמם, במידה ומדובר במצעים העשויים מחומרים שונים, במיוחד כאשר כל אחד מהם מפנה להוראות כביסה שונות. במידה ורוצים לקבל מצעים לבנים בוהקים, ניתן להשתמש בחומרי חמצן פעיל המותאמים לכביסה לבנה.  

שימוש בכימיקלים

כאשר מכבסים מצעים, רצוי להשתמש במינימום חומרי הכביסה הדרושים ואף להימנע משימוש במרכך כביסה כלל. חומרים אלו מיועדים לבגדים ואילו מצעים עשויים מבדים עדינים יותר שעלולים להיפגע בשימוש מתמשך. ריח טוב של המצעים חשוב אך אפשר להגיע אליו באמצעים אחרים מלבד השימוש במרכך כביסה – ניתן להחליף את מרכך הכביסה בחצי כוס חומץ או לותר על שניהם ולהשתמש בתרסיס ניחוח מרכך, מבשמים אחרים או פוטפורי בעת האחסון בארון. גם כאשר מדובר בחומרי ניקוי, עדיף להשתמש בחומרים נטולי ריח ובמידה מועטה ככל האפשר. ניתן להחליפם בתכשירים המיועדים לבגדי תינוקות, כך שיישארו רק מעט שאריות שלהם בין סיבי הבד.  

לסיכום, מספר שאלות ותשובות על כיבוס מצעים

איך לכבס מצעים?

בתקופה בה נרצה שהמצעים יהיו אקסטרה נקיים וללא חיידקים חשוב להבין את הדרכים האופטימליות לכבס את המצעים. הנה כמה דוגמאות.

כל כמה זמן צריך להחליף מצעים?

תדירות החלפת מצעים קשורה קודם כל מסוג החומר שהמצעים עשויים, כותנה או סוג אחר. גורם נוסף הוא הרגלי השינה וכמובן האם מדובר במצעים לילדים או מבוגרים. באופן כללי תדירות החלפת מצעים נעה בין פעם אחת לשבוע לאחת לשבועיים.

איך מומלץ לכבס מצעים?

קודם כל בכל הנוגע לכיבוס מצעים חשוב להיצמד להנחיות הכביסה. לכל סוג בד יש את מאפייני הכביסה שלו והטמפ שלו, ישנם הבדלים משמעותיים בין כיבוש בד כותנה למצעי ג’רסי לדוגמא. בהתאם לכך נכבס את המצעים בטמפ’ שונה.

איך כדאי לאוורר מצעים ?

חשוב לזכור כי מצעים אוהבים מרחב לכן מומלץ לכבס אותם בנפרד משאר הבגדים שצריכים כיבוס באותה טמפ’. כך תוכלו להימנע מקרעים וקמטים אפשריים במצעים שקניתם.

כמה זמן אפשר להשאיר מצעים במכונה?

בכללי, לא כדאי להשאיר את המצעים זמן ממושך, הבד ממש לא אוהב את זה ומצעים שנשארים זמן ממושך בכביסה והם עדיין לחים ורטובים יכולים לפתח ריח רע וכמובן קמטים. הדבר המומלץ ביותר הוא ניעור ותלייה בחוץ או לייבש במייבש כביסה.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה