משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

איך לקפל סדין

16.06.2020

לפעמים נדמה כי לא משנה כמה מפותחת תהיה הטכנולוגיה בעידן בו אנו חיים, עדיין יהיו עבודות יומיומיות ומסורבלות שנהיה חייבים לבצע. אלא שבשונה מהעבר, כיום בזכות ריבוי הידע הקיים באינטרנט ופיתוח החשיבה היצירתית ניתן בכל זאת לעשותן בקלות ובפשטות רבה מאי פעם. כך בין היתר, השאלה האלמותית ‘איך לקפל סדין?’ יכולה אולי לקבל כמה תשובות שונות ומגוונות, אולם יש מהן שבפשטות יהיו קלות ומהירות יותר מהאחרות. אז כדי לא להסתבך יותר עם מצעים זרוקים ומקומטים בארון, איך מקפלים סדין באמת? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת בקלות רבה יותר בפעם הבאה.  

כלל ראשון: משטח עבודה לקיפול הסדין

פָּנו משטח עבודה כמו מיטה או ספה גדולה כדי לקפל את הסדין בנוחות. אם אין לכם משטח פנוי תוכלו להיעזר בעוד אדם – כאשר שני אנשים מקפלים את הסדין יחד אין הכרח מיוחד ששניהם יידעו מה לעשות בכל שלב ושלב, אלא מספיק שאחד מהם “יוביל” את המהלך ויקפל את הסדין בשלבי הסיום שלו לבדו, כאשר זה מקופל לחלקים קטנים מספיק.  

דעו את גבולות הגזרה שלכם - אורך ורוחב הסדין

מרבית המהלכים שבהם הסדין אינו מתקפל כראוי מתרחשים כתוצאה מחוסר הבנה של אורך ורוחב הסדין, היכן הפינות ואיפה מתחילים בכלל, מה שגורם להרבה תסכול וכמובן גם לסיבוך מיותר. בין אם מדובר בסדין גומי ובין אם לא, חשוב שתבינו לפני מלאכת הקיפול מהם הצדדים הארוכים והקצרים בסדין, ובכלל שיהיה לכם טווח ראייה ראוי לעבודה.  

איך לקפל סדין גומי בצורה מושלמת?

תתפלאו לגלות שאכן יש דרך מושלמת לקפל סדין גומי, והיא פשוטה מכפי שאתם חושבים:

  • פרסו את הסדין והניחו את החלק הקצר יותר (רוחב הסדין) בין שתי הידיים, בצורה כזו שכפות הידיים נמצאות בדיוק תחת שתי הפינות
  • הניחו את האצבע המורה מתחת לשפיץ בכל צד וחברו את שני השפיצים, כך שפינה אחת תעטוף את השניה – בצורה זו הסדין כביכול מקופל לחצי
  • השאירו יד אחת מתחת לקיפול המשולש שיצרתם עם האצבע המורה בדיוק מתחת לשפיץ
  • זהו את הפינה השלישית מאחת הפינות שעוד לא אספתם והלבישו גם אותה על השפיץ החדש שנוצר, ולאחר מכן גם את הפינה האחרונה. חשוב לשים לב לא לסובב את צד הסדין באמצע התהליך, את כל הקיפולים יש לבצע לאותו צד.
  • כעת נוצרה מן צורת משולש מוזרה בה כל הפינות נמצאות ביד אחת שלכם ויתר הסדין נראה מבולגן – אל דאגה בעוד רגע זה יסתדר
  • הניחו את הסדין בזהירות על משטח חלק ושמרו שהפינה החדשה שיצרתם לא מתפרקת. שימו לב שנוצר ריבוע, ששתיים מצלעותיו ישירות ושתי הצלעות האחרות נראות כמו צורת רי”ש, כאשר שולי הסדין (עם הגומי הרפוי) נמצאים כלפיכם (ראו תמונה מטה).
  • נסו לשטח עד כמה שניתן את אותה רי”ש סוררת, וכך תוכלו לקפל על גביה את יתר הסדין באופן “נקי” ופשוט

השלבים הבאים למעשה דומים לכל מהלך של קיפול מצעים, ובהם ניתן לקפל את הסדין לכל חלוקה שתבחרו – כפולות של 2 או 3, כאשר יש להקפיד לקפל פנימה קודם כל את צדדי הרי”ש ורק לאחר מכן את הקיפולים החלקים והנקיים.

אל תתייאשו בפעם הראשונה

לבסוף, זכרו כי למרות כל הטיפים והעצות המעידים כי מדובר בעבודה פשוטה, עבור אנשים רבים עדיין מדובר במשימה מורכבת ומתישה, גם לאחר תרגולים רבים. לכן חשוב לא להתייאש ולזכור כי כמו בכל עבודה אחרת, התרגול הוא שייצור את השגרה ולבסוף את ההצלחה.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה