משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

איך שומרים על מצעי כותנה בחורף?

21.02.2021

אנו מבלים שעות שינה רבות בכל לילה, מכורבלים במצעים במטרה לספק לנו את תחושת הרעננות והנוחות הנדרשת לנו כדאי לישון שינה עמוקה ומועילה. בחורף נושא השינה חשוב אף יותר כאשר אנחנו צריכים להבטיח בידוד חום הגוף וגם שמירה על סביבה מלטפת וחמימה בחודשי החורף הקרים. אז איך נוכל לשמור על מצעי הכותנה שלנו בתקופת החורף היבשה והקרה כדאי שנוכל להמשיך להשתמש בהם גם בשנים הבאות? להלן מספר טיפים.

מעגל הכביסה – או כל כמה זמן יש לכבס מצעים?

מצעים סופגים חומרים זרים בזמן שאנחנו ישנים: שומנים וזיעה מהעור, אבק ולכלוך מהאוויר ולעתים חלקיקי מזון. כיוון שאנו מבלים שעות לא מעטות בתוך מצעי הכותנה בלילה, רצוי לכבס את המצעים לעתים קרובות, לפחות אחת לשבועיים. כך נוכל למנוע הצטברות של לכלוך על המצעים וגם התפתחות של חיידקים ודומיהם שיכולים לפגוע בבריאות שלנו. כביסה תכופה של מצעים היא בגדר אליה וקוץ בה – מצד אחד היא חיונית לשמירה על מצעים רכים, מאווררים ונקיים ומצד שני היא עלולה לשחוק את בד המצעים ולקצר את משך חייהם. השלב הראשון בשמירה על מצעי כותנה בחורף היא ההבנה של מה היא הדרך הנכונה והטובה לנקות מצעי כותנה כך שישמרו לזמן ממושך. החדשות הטובות הן שאם המצעים עשויים מ100% בד כותנה, עמידות הבד בפני כביסות מרובות היא גבוהה.

להכיר את המצעים עליהם אנחנו ישנים

כיום ישנו מגוון גדול של מצעים מסוגים ובדים שונים אותם ניתן להשיג. כל אחד מהבדים הללו דורש התייחסות שונה בזמן הכביסה. ישנם כאלו שהם עמידים יותר לקמטים, אחרים דורשים כביסה עדינה במיוחד או שמירה על צבעי ההדפסה שעליהם. הכלל הראשון והחשוב ביותר לפני כביסת מצעים הוא להכיר את הבדים מהם עשויים המצעים ולקרוא את הוראות היצרנים הנוגעות לכביסת מצעים אלו. נושא אחד עליו יש להקפיד במיוחד הוא נושא טמפרטורת הכביסה; כל יצרן מגדיר מהי הטמפרטורה המקסימלית לכביסת המצעים הספציפיים הללו. חשוב להקפיד ולא לכבס את המצעים בטמפרטורה גבוהה מהטמפרטורה המומלצת כיוון שכביסה שכזו עלולה להזיק למצעים ולגרום לכך שיתכווצו. מצעי 100% כותנה מגיעים ברובם עם הוראות כביסה מעט שונות, בהתאם לצפיפות הבד ובהתאם ליצרני המצעים השונים.

מצעים אוהבים מרחב למרות הנטייה לדחוס ככל האפשר את מכונת הכביסה על מנת לחסוך במספר הכביסות, דווקא כאשר מדובר במצעים – דאגו לכביסה במכונה שאינה עמוסה. על מנת לנקות היטב את המצעים יש צורך בסירקולציה של מים שאינה מתאפשרת כאשר המצעים דחוסים מדי במכונה. ככל שתתנו למצעים שלכם מרחב גדול יותר במכונת הכביסה כך המצעים יצאו נקיים ומבושמים יותר, בדיוק כפי שתרצו שהמצעים שלכם בבית יהיו דומים יותר לחדר בבית מלון.  

ועכשיו, בסלואו מושן – ניעור המצעים לפני הייבוש

עצמו את העיניים ודמיינו את התמונה הבאה: אדם אוחז בסדין לרוחבו ומנער אותו אל מול נוף נשגב בסלואו מושן. דמיינו את תנועות היד העוברות את הסדינים ויוצרות בהן גלים מתפשטים של ייבוש קליל וניעור עודפי מים לפני הייבוש הסופי. מדוע אנחנו מציינים את שיטת הניעור? גם אם אתם בוחרים להמשיך את תהליך ייבוש הסדינים במכונת הייבוש, כדאי לאמץ את הרגל ניעור הסדינים לפני הייבוש. הדבר ימנע יצירת קמטים עודפים במצעי כותנה. בד כותנה אוהב ייבוש עדין, רצוי מתוח על חוטי כביסה רחוק מעינה של השמש הישירה, הקופחת.  

להרגיש כמו במלון

אם תרצו להשיג את התחושה הנפלאה הזו של מצעי בית מלון מפנקים בתוך חדר השינה כמו שציינו קודם לכן, כדאי לאמץ מספר כללים פשוטים או לקרוא את המאמר הבא מצעים כמו בבית מלון

 

כללים לתחושה נפלאה עם מצעים:

  • בין כביסות, נערו ואווררו את המצעים לעתים קרובות ליישור קמטים ומניעת הצטברות אבק ולכלוך
  • כבסו את המצעים לפחות פעם בשבועיים
  • הקפידו על הטמפרטורה המומלצת בהתאם להוראות היצרן
  • הפרידו בין מצעים מסוגי בד שונים
  • השאירו מרחב תזוזה רב בתוך מכונה הכביסה למצעים, הימנעו מדחיסה
  • לקבלת מראה לבן בוהק, בדיוק כמו בחדרי המלון – השתמשו בנוזל כביסה עם חמצן פעיל, כזה המיועד לכביסה לבנה
  • אל תתמהמהו – מיד בתום הכביסה הוציאו את המצעים והעבירו אותם לייבוש
  • לפני הייבוש אל תשכחו לנער את המצעים
  • אם אפשר – ייבשו את המצעים מתוחים על חבל כביסה מוצל, לא בשמש ישירה
  • מיד לאחר ייבוש מלא של המצעים, קפלו ואחסנו. אל תקפלו או תאחסנו מצעים לפני שהתייבשו לחלוטין
  • ניתן לקפל ולאחסן את המצעים היבשים בתוך ציפה כדי לשמור סטים תואמים יחד
  • כדאי להוסיף בישום לכל ציפה כדי להגיע לאפקט הנפלא של מצעי בית מלון מפנקים וריחניים

  כל הטיפים שהוצעו מעלה הם רק חלק קטן מהמלצות לטיפול במצעי כותנה, לכן גם אם יש לכם המלצה שלא צויינה כאן אתם מוזמנים לנסות ולבדוק טיפים נוספים שיכולים לסייע לכם גם לשמור על המצעים וגם על דרכי קיפול חדשות שעוד לא הכרתם. במידה ואתם מעוניינים לרכוש מצעי 100% כותנה של חברת הום סטייל לשינה איכותית ומועילה אתם מוזמנים להיכנס לקטגוריה ולהתרשם ממגוון הסטים המוצעים באתר החברה.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה