משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

כביסה וקיפול מגבות

08.07.2020

רוצים להרגיש כל יום כאילו אתם בבית מלון? ובכן, אחת הדרכים לעשות את זה היא בשיפור איכות ותחושת המגבות שלכם. המאמר הבא יעניק לכם טיפים שימושיים ביותר הנוגעים לסידור, קיפול, כביסה, ייבוש ושמירה על המגבות ריחניות לאורך זמן.

סידור מגבות בבית

המגבות שלנו בבית הן בדיוק מאותם הדברים האלה שקל לפזר, לבלגן ולפעמים גם לא למצוא להם מקום מתאים בארון. התחושה של לקחת מגבת חדשה כשהיא מקומטת ודחוסה בארון, עם ריח שלא מעיד שהיא עברה לאחרונה כביסה, לבין לשלוף מגבת ריחנית נעימה ומפנקת מתוך ערימה מסודרת, זו פעולה שיכולה לשנות לנו את כל החוויה. אז איך ניתן לסדר את המגבות בצורה טובה בבית? ובכן, יש שקוראים לזה שיטת בית המלון; מגבות נשלפות בצורה הטובה ביותר כאשר הן מגולגלות כמעין גליל, ולא כאשר הן מסודרות בצורה אופקית. למה? אין לנו ממש תשובה לזה, אבל השיטה הזו בהחלט יעילה ועובדת, ואם להיות כנים, לדעתנו היא גם מוסיפה נופך אסתטי מיוחד ונעים יותר לעין בתוך הארון.

שיטה מומלצת לקיפול מגבות

  • תחילה מקפלים את המגבת בצורה מרובעת, ממש כרגיל
  • לאחר מכן מגלגלים את המגבת כמו גליל
  • כשכל המגבות מוכנות, במידה ויש לכם מקום רחב אך נמוך בגובה, יש לסדר אותן כאשר הצד החלק (ולא קצה הגלגול) הינו לכיוון מעלה. במידה ויש לכם מקום צר יחסית, אך גבוה, כמו למשל סלסלת נוי בתוך הארון, יש לסדר את המגבות “עומדות” וצמודות אחת לשניה ככל הניתן

איך לשמור על מגבות רכות?

ראשית, הרשו לנו לנפץ מיתוס מסוים ולומר כי לא חייבים לכבס את המגבות בהרתחה. מה שניתן לעשות, הוא לכבס אותן עד-60 מעלות, טמפרטורה אשר בדרך כלל מספיקה כדי להרוג חיידקים. אך לא בטמפרטורת הכיבוס תקום ותיפול רכות המגבת, אלא דווקא בתהליך היבוש. אנו ממליצים לדאוג לייבושן של המגבות בצורה טובה בבית, לאחר הכביסה, במקום מאוורר. אם מכניסים את המגבת למייבש, מומלץ להכניס אותה עם תוספי ריכוך ייעודיים. וטיפ נוסף: ייבוש מגבות במייבש כביסה מומלץ לבצע עם כמה מגבות במקביל, אך לא באופן שיעמיס על המייבש. הטיפ הזה, אגב, רלוונטי גם לתהליך הכביסה: אל תכבידו על מכונת הכביסה בעת כיבוס המגבות. במילים אחרות, תכבסו את המגבות עם כמה מגבות נוספות או עם כמות לא גדולה של בגדים נוספים, כך חומרי הניקיון והריכוך ייגעו בכמה שיותר חלקים בפני השטח של המגבת.

טיפים נוספים לטיפול במגבות

  • מומלץ להפריד את מגבות המטבח ומגבות הרחצה בעת האחסון. כלל האצבע הוא להחליף ולכבס את מגבות הרחצה באופן תדיר, בשל הסכנה של היווצרות חיידקים על המגבת והעברת החיידקים לפנים.
  • יבשו את המגבות בצל, עם עדיפות לאזור עם הרבה אוויר שאינו חשוף לשמש.
  • קפלו את המגבות מיד לאחר שהן יבשות בכדי לשמר את הרכות שלהן. אל תשאירו אותן זמן רב מדי בחוץ בכדי למנוע התקשות של המגבות.
  • כבסו את המגבות בתדירות גבוהה בכדי שלא יהפכו למצע פוטנציאלי לחיידקים.
  • שימו לב היטב לסיב המגבות: לכל סוגי הסיבים יש הוראות כביסה ייחודיות עבורם.
  • רוצים מגבות ריחניות? נסו לטפטף בסביבת המדף או המגירה שמנים אתריים דוחי חרקים: קיימים שמנים אתרים רבים אשר הוכחו כדוחי מזיקים בשימושים רבים, כמו הגרניום ויש שיגידו שגם המנטה, עץ התה ועוד. טפטוף טיפות מהשמנים שלא ישירות על המגבת, יסייע מחד בקליטת אדי השמנים על המגבת ובסביבתה, מה שיגן עליה מפני פטרת, חיידקים ועוד ומאידך, יגן גם עליכם ממגע ישיר בין השמנים לעור.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה