משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

איזו כרית שינה מומלצת לך?

12.08.2019

שינה היא אחד הדברים החשובים בחיים. בזמן השינה, הגוף עובד ביעילות גבוהה יותר מאשר בזמן הערות – שחרור הורמונים המסייעים לגדילה בילדות ושמירה ויצירת תאים חליפיים בבגרות, חיזוק המערכת החיסונית והחלמה ואפילו תרגול למידה בשנת החלום. לעתים, בזמן לימודים, עדיפה שעת שינה נוספת על שתי שעות לימוד במטרה להפנים את החומר שנלמד. כדי להגיע לשנת לילה טובה חשוב להקפיד על מספר דברים ואחר החשובים שבהם הוא איכות והתאמת כריות שינה.  

כריות שינה מומלצות

כריות שינה מומלצות הן כריות הנותנת תמיכה מלאה לחוליות הצוואר, הראש ומאפשרות אוורור. התמיכה הנדרשת שונה בין תנוחת שינה אחת לאחרת: לישנים על הגב נדרשת כרית רכה ונמוכה יחסית, לאלו הישנים על הבטן נדרשת הכרית הרכה ביותר ואילו לאלו הישנים על הצד דווקא נדרשת כרית קשיחה וגבוהה יתר. לרב, השינה המומלצת היא שינה על הגב אולם יש מצבים בחיים בהם ממליצים דווקא על שינה על הצד, לדוגמה בתקופת ההריון, או במנחים ייחודים המתאימים למצבים בהם קיימים כאבי כתף או גב. בתנוחת צד, כדאי להקפיד שהכרית תמוקם בשקע בין הצוואר לכתף ולמזרן. ישנם מצבים בהם מומלץ למקם כרית נוספת: בין הרגליים (בשכיבה על הצד) או מתחת לברך (בשכיבה על הגב) במיוחד לסובלים מכאבי ברכיים או ירכיים. כריות שינה אורתופדיות דואגות לאפשר שינה כאשר הראש ממשיך בקו ישר את אזור הכתפיים מבלי ליצור מצב בו הראש נשמט אחורה או קדימה ואינו יוצר לחץ על החוליות או חסימת דרכי הנשימה.  

החומרים מהם עשויות כריות

ניתן למצוא כריות העשויות מחומרים רבים, עיבודים שונים ובציפויים שונים:

  • כרית memory רכה
  • כריות memory קשיחה
  • כריות ויסקו memory foam
  • פוך נוצות
  • סיבי מיקרופייבר
  • הולופייבר
  • קליפות כוסמת ועוד

 

  לכל אחד מהחומרים הללו יתרונות משלו ומלבד כמה כללים בסיסיים, ההתאמה המושלמת מגיעה עם ההתנסות והחוויה האישית. החומר ממנו הכרית עשויה ומשקל המילוי הינם המדדים המשמעותיים לאיכותה של הכרית, אולם אלו אינם המדדים היחידים. ישנן כריות, לדוגמה, המכילות שכבת ג’ל מקרר, החומר ממנו עשוי ציפוי הכרית יכול להיות משמעותי וכמובן גם צורתה של הכרית וגודלה.  

כרית הולופייבר

כרית בעלת מילוי סיבים חלולים / כדוריים המעניקים תחושת רכות ונוחות בשינה. משקל הסיבים מעיד על מידת הרכות של הכרית. כרית בעלת מילוי של עד 600 ג’ סיבי הולופייבר נחשבת לכרית רכה המתאימה לשכיבה על הבטן או הגב. כרית גבוהה וקשיחה המתאימה לשנת צד היא כרית שבה כ-1000 ג’ סיבים דחוסים. כרית הולופייבר היא אנטי אלרגנית ומתאימה לאנשים שמחפשים את התחושה של כרית נוצות או פוך אך הם אלרגיים אליהן, או שמחפשים את הנוחות ויכולת הניקוי הקלה של הכריות הסינטטיות. ניתן להשיג כריות הולופייבר במגוון דרגות קושי שונות:

  • כרית רכה המתאימה לשינה על הבטן
  • כרית בדרגת קושי בינונית לשינה על הצד
  • כרית קשה מתאימה לשינה על הגב

כרית נוצות או כרית פוך

ההבדל בין כרית נוצות לכרית פוך היא סוג הנוצות בהן הכרית ממולאת. כרית פוך מלאה בפלומה – הנוצות הדקות והעדינות ביותר. כרית נוצות איכותית פחות ומלאה בנוצות שלהן חלקים רכים, וחלקים רכים פחות – הבדלים אלו באים לידי ביטוי היטב במחיר. שני סוגי הכריות אינו מתאים לניקוי במכונת כביסה ודורש ניקוי יבש. ישנם אנשים אשר מגיבים באלרגיה לכריות במילוי טבעי, גם עבורם כריות אלו אינן מתאימות. כריות פוך נותנות בידוד טרמי מצוין, הן רכות ותומכות מבלי להפעיל לחץ על הצוואר והחוליות. ככל שאחוז הפלומה גבוה, הכרית רכה ואיכותית יותר.

כרית ויסקו Memory Foam

כריות ויסקו אלסטי עשויות מחומר שמתאים את עצמו לצורת הראש. לחומר המילוי הזה שמות נוספים – קצף פוליאורתן  או ויסקו ג’ל. ויסקו הוא פולימר שמתרכך כשהוא מתחמם כך שמספר דקות לאחר הנחת הראש, הכרית מאפשרת שקיעה בתוך החומר ומקבלת ממש את צורתו של הראש. איכות המילוי נקבעת על פי פרמטרים של אלסטיות וצפיפות. אלסטיות דואגת לכך החומר יקבל את צורת הראש בזמן השינה ויחזור לצורתו המקורית לאחר השינה. החומר פותח על ידי נאס”א ומאז שהחלו להשתמש בו בתעשיית הכריות והמזרונים נוספו לו חומרים מווסתי טמפרטורה המאפשרים את פיזור החום בזמן השינה.

כריות אורתופדיות

לכריות אורתופדיות מבנה ייחודי הכולל שקע במרכז הכרית. השקע מאשר מתן תמיכה לצואה בעת שינה על הגב או הצד ותמיכה מלאה לראש ולחוליות הצוואר.  

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה