משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

מהם ההבדלים בין השמיכות ואיזו שמיכה מתאימה לכם?

31.07.2022

בעוד שבעבר יכולנו לבחור מתוך מגוון מצומצם יחסית של שמיכות, כיום קיים שפע עצום ומגוון של סוגי שמיכות, שנבדלות ביניהן לא רק בחומר שהן עשויות ממנו, אלא גם בגודל שלהן, סוג המילוי שלהן, הכובד שלהן ועוד. אז מה ההבדלים בין השמיכות השונות וכיצד תבחרו את השמיכה האידיאלית עבורכם לכל עונה? לפניכם המדריך השלם.

מהם סוגי השמיכות שקיימים כיום ומה ההבדלים ביניהם?

כאמור, כיום יש שפע עצום של שמיכות בשוק, כשהבולטות או העיקריות שבהן הן שמיכות פוך, מיקרופלנל וכותנה:

  • פוך טבעישמיכות פוך טבעי הן שמיכות שממולאות בנוצות או בפלומת נוצות, בדרך כלל של אווז, כאשר הבד החיצוני שלהן עשוי לרוב מכותנה. השמיכות הללו מספקות בידוד טוב, כך שכאשר מתכסים בהן, חום הגוף נשאר “כלוא” בשמיכה והאוויר הקר אינו יכול לחדור פנימה, עניין אשר הופך את השמיכות האלה למחממות במיוחד.
  • פוך סינתטי – שמיכות פוך סינתטי הן שמיכות שמספקות לנו יתרונות דומים לשמיכות הפוך הטבעי, אלא ששמיכות אלה ממולאות במילוי סינתטי כלשהו, כמו למשל סיבי הולופייבר חלולים. הסיבים מודבקים יחד וכך יוצרים מרקם אחיד, רכות, נפח ובידוד תרמי נהדר, שיחד הופכים את השמיכות הללו לאידיאליות לחורף. פרט לשאר היתרונות שלהן, שמיכות פוך סינתטי גם משמשות אנשים שסובלים מאלרגיות לחומרים טבעיים, כך שהן נחשבות לשמיכות היפואלרגניות.
  • מיקרופלנל – מיקרופלנל הוא בד ארוג רך, שמשמש בעיקר ליצירת בגדים מחממים. לעיתים קרובות, בד זה משמש ליצירת שמיכות כמו “כרבולית”, בשילוב עם בד דמוי פרווה, שיחד יוצרים שמיכה נעימה ומפנקת במיוחד.
  • כותנה – קטגוריית שמיכות הכותנה היא קטגוריה רחבה למגוון של שמיכות שונות, כמו למשל שמיכת פיקה. שמיכות אלה נחשבות לשמיכות אווריריות וקלילות, ולכן הן יתאימו בעיקר לעונת הקיץ, בדומה מאוד ל”שמיכות מזגן” – שמיכות דקות שעשויות מיקרופייבר. לדוגמא, שמיכות קיץ מבד כותנה.

האם ניתן לכבס שמיכות?

את רוב סוגי השמיכות ניתן בהחלט לכבס, אם כי את רובן יש לכבס ביד ולא במכונת כביסה:

  • פוך טבעי – באופן עקרוני, שמיכת פוך טבעי היא שמיכה שלא ניתן לכבס, שכן הפעולה עלולה להזיק לנוצות ולפלומות שבתוכה. עם זאת, ניתן לנקות את השמיכה בניקוי יבש, ללא גיהוץ.
  • פוך סינתטי – בשונה מהפוך הטבעי, את הפוך הסינתטי ניתן לכבס ביד בטמפרטורה שלא עולה על 30 מעלות.
  • מיקרופלנל – בדומה לפוך הסינתטי, גם את המיקרופלנל יש לכבס ביד, בטמפרטורה שלא עולה על 30 מעלות.
  • כותנה – בשונה משאר סוגי השמיכות, את שמיכות הכותנה ניתן לכבס במכונה, אם כי רצוי לבחור בתוכנית כביסה עדינה, ללא סחיטה, ולהקפיד על טמפרטורה שאינה עולה על 30 מעלות.

למאמר על איך תבחרו את השמיכה האידאלית עבורכם

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה