משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

עיצוב חדרי ילדים

26.01.2021

הפעוט או הפעוטה כבר גדלו והגיע הזמן לחשוב על עיצוב חדרי ילדים עבורם? כדאי שתחשבו לטווח הארוך. עם בחירת צבעים נכונה, שילוב נכון של אובייקטים שיתחלפו עם השנים ועוד, תוכלו לקבל חדר מותאם לטעמם ולגילם של הילדים מבלי שתצטרכו לעצב את החדר מחדש כל כמה שנים. אז איך עושים את זה?  

איך לעצב חדר ילדים?

תאמינו או לא, אבל לצד המשחקים, שיעורי הבית והפעילויות, גם חדר הילדים מהווה חלק חשוב מאוד בהתפתחות של הילדים שלכם: הוא כולל את כל האביזרים, הצעצועים והרהיטים האהובים, הוא מהווה פינה אישית רק שלהם בבית ובכלל, שם הם מבלים את רוב זמנם, עם חברים ואחים, בעת משחק או למידה. הורים רבים תוהים איך לעצב חדר ילדים כך שיהיה נוח ומותאם לילדים באופן אישי, אך עדיין שיתאים לטווח גילאים רחב, מבלי שיקום הצורך לרהט ולעצב מחדש מדי כמה שנים. לכן, כשבאים לעצב חדר לילדים, מומלץ להתחיל דווקא בהחלטה הנוגעת לרהיטים או אביזרים וכד’ שישמשו את הילדים לטווח הקצר, לעומת החלקים שלא. צבע קירות, ארונות או מיטה וכד’, יכולים להישאר בד”כ בחדר לכמה שנים טובות, בעוד שקישוטים למיניהם, פינות לימוד או יצירה וכד’, יכולות להשתנות בהתאם לצרכי הילד, ולכן חשוב לבחור פריטים שיהיו נוחים במחירם, כדי שתוכלו להחליפם בתדירות גבוהה, וגם נוחים להזזה, שינוי והוצאה מן החדר.

רעיונות לעיצוב חדר ילדים

לכל ילד או ילדה, במיוחד כשהם עוברים את גיל הגן (אך גם כשהם עדיין בגן לעיתים) יש כבר צבעים, דמויות אהובות או צורות שהם אוהבים במיוחד. כדי להפוך את החדר ליותר אישי בעבורם, ניתן להשתמש במצעים לילדים עם הדמויות האהובות עליהם, או עם דמויות שיתאימו להם בכלל, כמו מצעי צבי הנינג’ה שאף פעם לא יוצאים מהאופנה, דרך מצעי חד-קרן, וכן הלאה.

בנוסף, היינו ממליצים להשתמש בטקסטיל נוסף בחדר, כמו וילונות, שטיחים או כריות נוי בצבעים נעימים, כדי ליצור אווירה או סתם כדי לשחק עם הצבעים בחדר ולתת את הרושם של חדר מעוצב ומושקע. לצד זאת, תמיד עדיף לשלב בחדר ריהוט מותאם לגיל הילדים, למשל – ספה רכה ונפתחת לילדים, פינת יצירה קטנה כאמור ועוד. בגדול, כל מה שתוכלו להוסיף לחדר בקלות ובמחיר נוח, ולהשיג על ידי כך עיצוב חדרי ילדים בזול.  

עיצוב חדר ילדים לטווח הרחוק: למה כדאי לשים לב?  

למרות שניתן לצבוע קירות בקלות יחסית גם בעצמכם, מומלץ לא לבחור בצבע בולט מדי, כזה שאולי לא יתאים לילד או לילדה בעוד כמה שנים. במילים אחרות, בעוד שפעם עיצוב חדר בנות כלל קירות ורודים ועיצוב חדר בנים כלל קירות כחולים, בעידן של היום המתרחק מקריאות מגדריות ושומר על ניטרליות, אפשר לכלול קירות בצבע קרם, ולצד זאת וילונות, מצעים ופוף בגווני פסטל שונים, או אפילו קירות בצבע אפור בהיר, עם שימוש נכון בטקסטיל בהמשך לכך. גווני אפור יכולים להתאים גם לקטנטנים וגם למתבגרים ואפשר לשנות את אופי החדר עם בחירת מוצרי הטקסטיל, בין אם הם בצבעים זרחניים ובין אם בגווני שחור לבן. אם יש להם צבע אהוב במיוחד אפשר לשלב אותו אפילו עם פס צבע בחדר, או צביעת רק החצי התחתון של קירות החדר, עדיף בגוון הכי בהיר שלו.

כמו כן, עיצוב לטווח הארוך חייב לכלול מחשבה גם על מיקום האלמנטים השונים בחדר. כדי לחסוך לכם זמן וכאב ראש, מומלץ להחליט מראש על מיקום האלמנטים השונים, גם אם אלה יתחלפו עם הזמן, למשל – מיקום המיטה בצמוד לקיר א’ ומיקום פינת היצירה ומאוחר יותר פינת הלימוד בצמוד לקיר ב’ וכן הלאה. מומלץ לזכור –  גם אם יש עוד כמה שנים עד שהילדים שלכם יוכלו לחבר בעצמם מכשירים לחשמל, יזדקקו למחשב או למערכת מוסיקה, חשבו על כך מראש, לרבות כשאתם רוכשים שולחן כתיבה, ודאגו למיקום נוח ביחד לנקודות החשמל בחדר, לעתיד לבוא.  

לא בטוח שחשבתם על זה: תאורה

כאן הדגש צרך להיות פחות על עיצוב (אלא אם כן יש לכם זמן ומשאבים) ויותר על צבע וסוג אור נכון וחסכוני. בחרו מראש באור מרגיע וחזק מספיק, וכמובן בנורה חסכונית. לצד זאת, מנורת לילה לרוב תהיה פריט חובה בחדר ילדים, בעיקר משום שהיא יכולה לשמש אותם במגוון של שימושים לאורך שנים רבות, החל מהשארת האור הקטן בלילה בזמן השינה, ועד לזמן הקריאה בשעות הפנאי.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה