משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

רעיונות לעיצוב שולחן חג

12.08.2019

עיצוב שולחן חג הוא תמיד כיף גדול, גם משום שאין כמו שולחן חגיגי ליצירת אווירה משמחת ומשפחתית, אולם גם משום שעבור אלו מביננו שאוהבים לבטא את עצמם מבחינה יצירתית – שולחן החג הוא הזדמנות מצוינת להוציא את המעצב או המעצבת שבנו מבפנים. ואנחנו כבר יודעים שבדיוק כמו שהפה והבטן אוכלים, כך גם העין אוכלת, לכן כל דבר שמוגש על שולחן יפה, הופך טעים יותר! אז מה מאפיין שולחן חג? מפות מעוצבות, כלים יפים ונוצצים, סדר מופתי של כלים ובעיקר בעיקר – שולחן עמוס בכל טוב. ברשותכם, את המתכונים נשאיר לכל אחד ואחת, אולם בעניין העיצוב, קבלו כמה רעיונות לעיצוב שולחן בכל תקציב לראש השנה המתקרב אלינו בצעדי ענק, וגם לפסח שיגיע אלינו בהמשך.  

עיצוב שולחן לראש השנה מבין כל החגים, עיצוב שולחן לראש השנה הוא בין הקלים שבהם, משום שהצבעים המזוהים עם ראש השנה הם הבהירים והפשוטים יותר – אך אלה שעושים לנו הכי טוב מול העיניים. ראש השנה הוא זמן של התחדשות, תקוות ואיחולים לשנה החדשה, ולכן אין כמו שימוש בצבעים רכים, יוקרתיים ונעימים. כדי ליצור את האווירה החגיגית, היינו ממליצים על מפה לבנה ומעוצבת (כי הרי לבן הוא ה-צבע של ראש השנה) ועליה תוספות מעוצבות למיניהן כמו אגרטלים עם זרי פרחים קטנים או אפילו עציצים קטנים (רעיון נחמד לעיצוב שולחן בתקציב נמוך הוא פיזור כמה צנצנות קטנות ושקופות, כשבכל אחת מהן 2-3 פרחים בצבעים המשתלבים עם שולחן החג שלכם). אגב, אם הכלים שלכם גם בגוונים בהירים, לרבות בגווני לבן, היינו מציעים למקם פלייסמט בגוון כהה יותר שישבור את המראה החד-גוני ויעניק עוד נופך עיצובי לשולחן החג.

  באשר לסימני ראש השנה, בדומה לצלחת ליל הסדר (שעליה נדבר בהמשך) תוכלו להציב בראש השולחן קעריות דקורטיביות, למשל קעריות בגווני זהב-צהוב (בסימן הדבש של ראש השנה) או אפילו קעריות בעיצוב אקלקטי שיעניקו טוויסט מעניין לשולחן החג כולו. בכלל, סימני ראש השנה הם דרך מצוינת להוסיף צבע נוסף לשולחן החג. רעיון נוסף לסימון תחילת השנה הוא לשים מסר בצלחות עם איחול לשנה החדשה, עם צלחות מעוצבות במיוחד או פשוט עם פתק מעוצב.

  עיצוב שולחן לפסח פסח הוא חג האביב המוכר שלנו, בו אנחנו גם נמצאים באווירה של התחדשות וצמיחה, אך הפעם כזו שקשורה יותר לעולם הטבע והצמחים. גם בפסח נעשה שימוש במיטב הבדים והעיצובים לשולחן החג, אולם עיצוב שולחן לפסח לעומת ראש השנה יכול לכלול מוטיבים מהטבע, כמו מפה חגיגית עם טקסטורת עלים, שימוש בבדים צבעוניים כמו גווני הוורוד, הבז’ או הירוק וכדי להשלים את האווירה ניתן אפילו לשלב נר יוקרתי בניחוח טבעי או עשבי. בנוסף אפשר להוסיף כל מיני פסלונים מיוחדים של עציצים או חיות, כדי להוסיף צבע ועניין.

אגב, עוד לא דיברנו על צלחת ליל הסדר – בשנים האחרונות נכנסו לאופנה עיצובים שונים ומיוחדים של צלחות ליל הסדר שחלקן נראות כמו הצלחות המסורתיות שכולנו מכירים מהבית, בעוד שחלקן מעוצבות מחומרים ובצבעים פחות שגרתיים, אך אסתטיים להפליא, כמו עץ או זכוכית צבעונית. אם אתם מחפשים דרך מקורית לתרום לשולחן ליל הסדר, התחילו בחיפוש צלחת אשר תוצב בראש השולחן ותתרום למהלך הסדר כולו.   רעיונות לעיצוב שולחן בכל חג:

  • שימוש בראנרים – ראנרים הם דרך מצוינת להוסיף עוד קצת צבע וגיוון לעיצוב השולחן מבחינת הטקסטיל ואגב, ניתן לרכוש ראנרים עם צבעים שיתאימו לכמה מפות במקביל, כך שיהיו שימושיים מאוד.
  • שימוש בנרות אוירה – נרות תמיד מסמלים אוירה חגיגית ואפילו רומנטית. בנוסף נרות ריחניים יכולים להוסיף ריח נהדר לחדר. ברגע שהאוכל מגיע ונרצה שריח הבישולים ימלא את החדר נוכל פשוט לכבות את הנרות.
  • הגשה בכלים מעוצבים מעץ – קיימים כיום לא מעט כלי עץ יוקרתיים להגשה שמשתלבים מעולה עם טרנדים הנוגעים לשימוש בחומרים טבעיים בעיצוב הבית. היתרון שלהם, הוא שהם מתאימים לכל צבע או סגנון שולחן שתבחרו, כך שתמיד טוב להחזיק כמה כלים כאלה בבית.

  לסיכום, זכרו כי שימוש נכון בטקסטיל על שולחן החג יכול לעשות פלאים, לצד שימוש במוטיבים דקורטיביים קטנים אך מושקעים.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה