משלוח חינם מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

איך לבחור כרית שינה

25.07.2023

האם גם אתם מתקשים להירדם בלילה? האם אתם מתעוררים במהלך השינה או קמים בבוקר עם כאבי גב או צוואר? אם כן, כדאי לכם לבדוק את כרית השינה שבה אתם משתמשים. אם לא בוחרים נכון כרית טובה ואיכותית עלולים לסבול מבעיות רפואיות ומקשיי שינה, לכן הגיע הזמן לדעת איך לבחור נכון כרית שינה.

רובנו מבלים במיטה כ-6 עד 7 שעות בכל לילה, כמעט שליש מחיינו, וידוע כי השינה נחוצה לבריאותנו והיא מסייעת לגופנו להשתקם ולהתאושש, לחדש את מאגרי האנרגיה, לחזק את המערכת החיסונית ולהימנע ממחלות. במהלך השינה הראש נשען על הכרית אך יש תנוחות שינה שונות, על כן עלינו לבחור את הכרית האיכותית ביותר שתספק תמיכה נכונה וטובה לראשנו.

אילו פרמטרים משפיעים על הנוחות בזמן השינה?

הכרית שבה אנחנו משתמשים היא סמל לפינוק ולשינה טובה וערבה, אך מעבר לנוחות הכרית חייבת להתאים במדויק לתנוחת השינה שלנו ולמבנה גופנו. הרבה מאוד נשים וגברים מתלוננים על הפרעות שינה, יקיצות תכופות במהלך השינה ויקיצה בבוקר עם כאבי גב, צוואר ושכמות תפוסות – לכן כדאי לדעת כי ייתכן שהבעיה נעוצה רק בכרית השינה, וכל מה שעלינו לעשות הוא להחליף את הכרית.

הפרמטרים הבאים עשויים להשפיע על הנוחות שלנו במהלך השינה בלילה:

 

תנוחת שינה – במהלך השינה בלילה רוב האנשים מחליפים בין תנוחות השינה, לכן הכלל הוא לבחור כרית המותאמת לתנוחת השינה העיקרית שלנו. אם אנחנו נוטים לישון על הצד האורתופדים ממליצים לבחור כרית גבוהה ומוצקה יותר כדי לספק תמיכה טובה לראש שלנו, ואם אנחנו נוטים לישון על הגב הם ממליצים לבחור כרית נמוכה ורכה יותר, ולמי שנוטה לישון על הבטן מומלץ לבחור בכרית רכה במיוחד.

 

תמיכה בראש ובעמוד השדרה – התפקיד המרכזי של כרית השינה הוא לספק תמיכה לראש ולעמוד השדרה, לכן הכרית חייבת להתאים לתנוחת השינה שלנו. אם אנחנו סובלים מכאבי גב או מכאבי פרקים כדאי לנו לבחור כרית אנטומית בגלל המבנה הייחודי הכולל שני רכסים ועמק ביניהם. הכרית האנטומית מספקת תמיכה נכונה בראש ומונעת הפרשי גובה בין הכתפיים לראש וכך נמנעים מכאבי צוואר ומלחץ על עמוד השדרה.

 

כדי להפחית לחץ מעמוד השדרה המומחים ממליצים להניח כרית בין הברכיים וכך שומרים על מרווח בין הברכיים ומפחיתים לחץ על עמוד השדרה. אם אנחנו ישנים על הבטן, תנוחת שינה שאינה מומלצת על פי המומחים, עלינו להסיט את הראש לאחד הצדדים וכך מופעל לחץ רב על חוליות הגב התחתון, ומסיבה זו תנוחה זו אינה מומלצת לשינה, ועדיף לישון עם כרית רכה וקטנה או ללא כרית.

גודל הכרית

גודל הכרית חייב להתאים למבנה גופנו ולתנוחת השינה המועדפת עלינו. יש שני גדלים סטנדרטיים של כריות שינה, לכן אם אנחנו כבדי משקל הכרית שתתאים לנו תהיה רחבה ואם אנחנו רזים הכרית שתתאים לנו תהיה בגודל סטנדרטי 50X70. כדאי לדעת כי מומחי השינה מסבירים שעלינו לבחור את הכרית בדרך של ניסוי וטעייה ואין נוסחה אחת ויחידה בנושא זה, לכן המטרה היא לבחור כרית נוחה שמספקת תמיכה נכונה למבנה הגוף שלנו.

סוג המילוי

כריות שינה מגיעות עם סוגים שונים של מילוי סינטטי או טבעי (למשל נוצות). סוג המילוי משפיע על נוחות השינה והתמיכה לראש ולצוואר בלילה, והוא משפיע גם על העמידות ואורך החיים של הכרית, וגם על איכות האוויר שננשום במהלך השינה. כרית במילוי סינטטי עשויה להחזיק מעמד יותר שנים. ככל שצפיפות המילוי גבוהה יותר כך הכרית שאנחנו בוחרים הינה איכותית יותר. סוגי המילוי הנפוצים:

צמר – כרית עמידה בפני עובש וקרדית האבק, היא שומרת על טמפרטורה בצורה יעילה.

כותנה – כרית במילוי כותנה היא כרית היפו אלרגנית, בדרך כלל הכרית תהיה שטוחה.

לטקס – כרית מלטקס טבעי יקרה יותר מכריות רגילות, זו כרית נוחה וקשיחה יחסית. יש מגוון דגמים של כריות במילוי לטקס טבעי או סינטטי.

ויסקו – כרית במילוי ויסקו (ספוג זיכרון) נחשב לפופולרית מאוד, הכרית מתאימה את עצמה למבנה הגוף שלנו, כלומר למבנה הראש והצוואר, לכן היא מספקת תמיכה טובה ונכונה ללא נקודות לחץ הגורמות לכאבים באזור הצוואר ו/או הכתפיים.

כאן באתר הום סטייל ניתן למצוא כריות שינה באיכות גבוהה, רכות או קשות, במילוי ויסקו ג’ל, במילוי סיבי הולופייבר חלולים רכים וארוכים במיוחד ועוד.

מהן ההמלצות של האורתופדים?

האורטופדים ממליצים להתאים את הכרית לתנוחת השינה המועדפת עלינו. כל אורתופד מומחה מסביר כי הכרית נועדה לספק תמיכה בראש ובעמוד השדרה, לכן אם אנחנו סובלים מכאבי גב או מכאבי פרקים עלינו לבחור כרית אנטומית בעלת מבנה ייחודי המונע הפרשי גובה בין הכתף לראש. הכרית צריכה להמשיך בקו ישר עם הכתפיים כדי לספק תמיכה טובה לראש וכך היא מונעת מתופעות כמו שמיטת הראש אחורה או מדחיפת הראש קדימה, וכך מונעים מתח על חוליות הצוואר ועמודת השדרה.

בנוסף הם ממליצים להניח כרית בין הברכיים כדי להפחית לחת המופעל על עמוד השדרה, ואם אנחנו ישנים על הבטן, תנוחה שינה שאינה מומלצת לדברי המומחים, מומלץ להשתמש בכרית קטנה או לישון בלי כרית. אגב, ידוע כי ישראלים רבים ישנים עם שתי כריות, לכן כדאי לדעת כי האורתופדים אינן ממליצים לישון עם יותר מכרית אחד כיוון שהגבהת הראש עלולה לגרום לעיוות באזור הצוואר.

 

כריות מומלצות

כרית שינה ויסקו ג’ל עם שכבת קירור – כרית שינה איכותית ומומלצת במילוי ויסקו ג’ל עם שכבת קירור המונעת תחושת חום ואי נעימות במהלך השינה בלילה. הכרית עטופה בציפית נשלפת הניתנת לכביסה והיא מספקת תמיכה מצוינת לראש ולצוואר.

 

כרית שינה אנטי אלרגנית דגם אלסקה – כרית שינה מומלצת במילוי סיבי הולופייבר, הכרית רכה ומפנקת במיוחד, בגודל 50X70.

כרית שינה טרמופייבר – כרית שינה רכה ואיכותית במילוי סיבי טרמופייבר ובציפוי של בד כותנה 100%. הכרית אלסטית ונוחה מאוד, והמילוי האנטי האלרגני מבטיח שינה איכותית ונעימה עם הגנה מושלמת בפני קרדית האבק.

לסיכום

בחירה נכונה של כרית שינה מונעת בעיות רפואיות ומבטיחה לנו שינה טובה ורציפה, כלומר איכות חיים גבוהה. המומחים ממליצים להחליף את כריות השינה אחת לשנתיים עד שלוש שנים, וחשוב לבחור נכון את הכרית כדי לשפר את איכות השינה ולהימנע ממחלות ומבעיות רפואיות.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה