משלוח חינם בקניה מעל 299 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

מהי מפת השולחן המומלצת לליל הסדר?

05.03.2023

ליל הסדר הוא החג המשפחתי האולטימטיבי בישראל; זהו הזמן לשלוף את הכלים היפים, להשקיע בעיצוב מסוגנן של השולחן וליצור את אווירה מדהימה לקראת ליל הסדר. אם על הדרך גם הצלחתם להרשים את הקרובים הרחוקים זכיתם בבונוס נוסף.   על מנת ליצור את האווירה הייחודית כדאי להשקיע מחשבה לבחירה נכונה של מפת שולחן אשר לא רק תקבע את הטון העיצובי של השולחן כולו, אלא גם תספק רקע והדגשה לכלי ההגשה שיושמו עליה. אין תשובה אחת נכונה לשאלה מהי מפת השולחן המומלצת לליל הסדר? כיוון שכל משפחה מגיעה עם האופי השונה שלה, הדרישות, הצרכים וכמובן גם מספר המשתתפים, אבל כן ישנם כמה כללי מפתח חשובים. בואו ונתחיל לצלול לשיקולים בבחירה הנכונה ביותר עבורכם לליל הסדר.  

מפת שולחן בסגנון כפרי

מקובל להניח כי מפת שולחן לבנה היא קלאסית ומתאימה לכל אירוע, אולם גם מפת שולחן לבנה יכולה לשדר מסרים שונים – הכל תלוי בחומרים ממנה היא עשויה, בגימורים, בהדפס ואפילו באורך המפה. מפה לבנה עשויה מחומרים טבעיים, כזו עם מראה מעט מחוספס, אולי ארוגה, היא מפה המשדרת מראה כפרי ונינוח. אם אתם מתכננים ארוחה תוססת עם הרבה ילדים סביב שולחן החג, אולי בחצר או על הגג, או כזו שכוללת מספר רב מאד של משתתפים – זו יכולה להיות בחירה מוצלחת במיוחד.   אם אתם שוקלים שימוש בכלים חד פעמיים – כל מה שנותר הוא לבחור סט מרשים של כלים מחומרים מתכלים ותחסכו בעבודה, בלי לפגוע באווירה. בחירה נועזת יותר לסגנון הכפרי יכולה לכלול מפת שולחן משובצת כאן כדאי לבחור דווקא בכלים בצבע אחיד שיבלטו על הרקע הצבעוני.

מפת שולחן קלאסית יוקרתית

מפה לבנה חלקה, או כזו עם הדפס עדין, יכולה ליצור אווירה קלאסית במיוחד אם היא כוללת גימור של רקמה צרה או כזו המשתפלת ומגיעה ממש עד הרצפה. מפה כזו לשולחן החג תמיד מתאימה, כל מה שנדרש הוא להתאים למפה סט כלי שולחן שיעצימו את המראה החגיגי, ורצוי בצבע מנוגד אחיד. שילוב של מפת שולחן לבנה אלגנטית עם כוסות קריסטל מעוצבות וכלים שיש בהם נגיעת צבע בזכות עיטור בצבע כהה ואגרטלי זכוכית יקנו אווירה חגיגית במיוחד, כזו שבה גם אם הערב יתארך במיוחד הוא ירגיש כערב קסום בו האורחים ייהנו מכל רגע.

על מנת ליצור אווירה קלאסית יוקרתית אפשר לבחור לא רק במפת שולחן לבנה, אלא ללכת על גרסה מודרנית יותר עם מפת שולחן מוזהבת וסט כלי קרמיקה לבן או בגוון מטאלי. על מנת להשיג את המראה היוקרתי על המפה לשדר מראה מגוהץ, אך כיום ניתן להשיג את המראה הזה גם בשימוש במפות מבד איכותי אשר עשויות מ-100% פוליאסטר ואינן דורשות גיהוץ.

ניתן ליצור אווירה קלאסית יוקרתית ואלגנטית מאד על ידי שילוב מפת שולחן חלקה בגוון כהה עם כלי קרמיקה לבנים בהירים. שילוב של מפה בגוון אפור כהה עם כלים לבנים חלקים ייצרו אווירה שהיא אלגנטית מאד, גם אם מעט פחות קלאסית, ואף יסתירו טוב יותר את הכתמים שלבטח ייווצרו במהלך הסעודה.

מפת שולחן מודרנית

למפת שולחן מודרנית הכללים פחות ברורים. אפשר ללכת על מפת שולחן מעוצבת עם כלים בעלי צבע אחיד מנוגד אשר יבליטו את עיצוב המפה. ניתן גם לבחור במפת שולחן ייחודית בהדפס פרחוני או אוונגרדי ולהקנות לשולחן החג אווירה שהיא רק שלכם, כזו שאינה סביב אף שולחן חג אחר.  

האורך הנכון של המפה

מקובל לבחור מפת שולחן המשתפלת לאורך של 20-25 ס”מ מעבר לגבולות השולחן. אם מדובר בשולחן עגול, כדאי לחפש מפה עגולה. עבור שולחנות מרובעים – חפשו מפת שולחן מרובעת וזכרו לבחור אחת שאורך הצלע שלה גדול ב 40-50 ס”מ מאורך צלע השולחן, כך שיישארו שוליים של המפה סביב השולחן. ניתן לבחור במפות ארוכות יותר אשר ייצרו מראה משתפל ואלגנטי.   באתר הום סטייל תוכלו לבחור ממפה באורך מטר 2.5 מטרים ועד 4 מטרים.   אחת הבעיות בשולחנות חג הפסח היא ריבוי המשתתפים. לעתים מדובר בפתיחת מספר שולחנות או הצמדת מספר שולחנות לשולחן אחד ארוך. רצוי להשתמש במפה בודדת על מנת לכסות את כל אורך השולחן, אך לא תמיד הדבר אפשרי. במקרה זה, עדיף לשמור על מראה עיצובי אחיד ולעטוף כל שולחן במפה נפרדת זהה ורק לאחר מכן להצמיד את השולחנות. במידה שאתם רוצים להדגיש את ייחודיותו של אחד השולחנות, לדוגמה שולחן הילדים, ניתן לבחור במפה בעלת סגנון עיצובי שונה ואווירה שונה, ואולי אף להשתמש בבדים אחרים כאלו הדוחים רטיבות וכתמים ועיצובים אלגנטיים פחות ונינוחים יותר לשולחן הילדים הנפרד.   העיצוב הנכון של שולחן הפסח הוא מה שנותן את הטון לארוחה ולאווירת החג סביבו. מפת שולחן מתאימה היא זו שתבנה את הרקע ותיצור את האווירה הקסומה של שולחן החג הייחודי.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה