משלוח חינם בקניה מעל 299 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

מהם המצעים המומלצים לעונת החורף?

23.11.2022

מכירים את הרגע הזה בו אתם נכנסים למיטה חמימה ומצעים נקיים כשבחוץ סוער החורף במלואו עוצמתו? אפילו חובבי הקיץ יעידו על כך שמדובר ברגע מנצח. אז איך בוחרים את המצעים הכי מפנקים לעונה הגשומה?   אם תשאלו את חובבי החורף המושבעים מהי הסיבה המרכזית שבגללה הם אוהבים כל כך את העונה הקרה, סביר להניח שרבים מהם יענו “שוקו חם”, או לחלופין “סרט טוב בבית”. אך יש תוספת אחת שכולם ימהרו לציין מיד בהמשך המשפט, והיא: “מתחת לשמיכה”. תתפלאו לגלות שקיימים סוגים רבים של שמיכות חורף, המתאימים לשימושים שונים וגם להרגלי שינה (או פנאי) הנבדלים זה מזה בין אדם לאדם. בחירתו הנכונה של סט מצעים לחורף עשויה לעתים להכריע בשאלה האם החורף יהיה חמים ומפנק, או שהוא יהיה קר ואפילו לא נעים. כן, עד כדי כך ישנה חשיבות לבחירתם של השמיכה והמצעים הנכונים. אז אילו מצעים מומלצים? אספנו את כל הטיפים שכדאי לכם לדעת על מצעים לחורף.

אחת ולתמיד - האם יש הבדל בין מצעי חורף למצעי לקיץ?

במיוחד בישראל, יש נטייה לחשוב שאין באמת צורך להפריד בין מצעי קיץ לחורף, ומשפחות רבות עושות שימוש באותם סדינים, ציפיות ושמיכות בכל ימות השנה. אך כדאי לדעת שהתאמת המצעים לעונה יכולה להפוך את חווית השינה לאיכותית ורציפה יותר, מכיוון שגם אופי השינה עשוי להשתנות בין עונה לעונה. לא רק סוג המילוי של השמיכה ובד הסדינים או הציפיות הם משמעותיים, אלא גם לגווני המצעים עצמם יש השפעה על השריית האווירה הרצויה בחדר בהתאם לעונה: צבעים כהים ומונוכרומטיים למשל, יתאימו על פי רוב לחורף מפני שהם משרים רוגע וחמימות, ואילו מצעים צבעוניים עם הדפסים בהירים יתאימו בדרך כלל לימות הקיץ – לחלונות הפתוחים ולאווירה הכללית השוררת בבית ומחוצה לו בתקופה זו.

האם כדאי לבחור במיקרופייבר כשבוחרים מצעים לחורף?

אריג המיקרופייבר נחשב לפופולרי מאד הן בשימושים ביתיים והן בשימושים תעשייתיים, ולא בכדי: הוא מבודד חום וקשה להרוס אותו, ועם זאת הוא לא יקר. אין בו כל חשש להיווצרותם של קמטים והוא מתייבש במהירות, מה שמקנה לו יתרון משמעותי בכביסה בימות החורף. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהוא אידיאלי כשכבת בידוד פנימית בתוך השמיכה, אך לא במגע ישיר עם העור בסדינים או בציפיות למשל, כיוון שהוא מחוספס יחסית ואינו מאד מאוורר כל כך לעומת סוגי אריגים אחרים. כמובן שלא מדובר בחספוס כמו זה של סמרטוטי הניקוי העשויים מיקרופייבר שאנו עשים בהם שימוש בבית, אך גם בעולם הטקסטיל הוא נחשב למעט “נוקשה” יחסית, לעומת סוגי בד אחרים. לחלופין ובמיוחד בלילות הקרים, אפשר להשתמש בשמיכות מיקרופייבר גם כשכבה עליונה נוספת מעל השמיכה הקיימת.

איך בוחרים שמיכה, סדין וציפית?

אם חשבתם שמספיק לחפש בפשטות שמיכת פוך, תופתעו לגלות שכמו בכל סוג אחר של שמיכה, למעשה גם בקטגוריה הזו ישנן שלל אפשרויות, רמות עובי ואיכויות משתנות. אם אתם מעוניינים במילוי טבעי לשמיכת החורף שלכם, העדיפו תמיד שמיכות בעלות אחוז גבוה יחסית של פלומה לעומת אחוז הנוצות, מכיוון שהפלומה היא איכותית ומבודדת הרבה יותר. ואם תבחרו במילוי סינתטי (חלקי או מלא), קראו את מרכיבי המילוי ו-ודאו שאתם בוחרים בחומרי גלם כמו פוליאסטר מסוג איכותי שסיביו נארגו ברמת צפיפות גבוהה מעבר לבחירת המילוי המתאים, כדאי לבחור גם באריג החיצוני המועדף עליכם לסדין ולציפיות. ייחודו של בד הפלנל למשל טמון בעובדה שהוא מבודד חום מצוין, אך עדיין נחשב לאוורירי יחסית ולכן בריא יותר. לעומתו יתרונם הגדול של מצעים מכותנה כמו ג’רסי וסאטן הוא מרקמם החלק והנעים למגע, ואילו המיקרופייבר כאמור מבודד את החום בצורה מושלמת. ממש כמו בסוג המילוי הפנימי של השמיכה, גם כאן כדאי להכיר את סוגי האריגים הקיימים ולשאול את עצמכם מה יהיה הכי מפנק בעיניכם: פלנל העשוי כותנה עמידה למשל, כותנת הג’רסי, אריג צמר, או בכלל בד סינתטי? במרבית סוגי האריגים תמצאו למעשה שילובים בין סוגי הבד השונים, ולכן על פי רוב כדאי לחפש אחר אחוזים גבוהים של סוגי האריגים הספציפיים שצוינו כאן, בהתאם לרצונותיכם ולהעדפותיכם האישיות.  

אילו מצעים מומלצים לקנות לילדים?

ילדים נוטים להיות רגישים לבדים מסוימים, וכדאי לבחור עבורם מצעים שיהיו נעימים במיוחד למגע. לעומת זאת, אם ילדיכם נוטים לסבול דווקא יותר מקור, או שאתם שמים לב ששנתם אינה איכותית כשהם מתכסים בשמיכה קלת משקל ש”נודדת” ממקום למקום עם כל תנועה, כדאי לשקול שמיכות כבדות יותר שיהוו מעין מעטפת חמימה ומחבקת. כך או כך, כדאי מאד לבחור במצעים עם הדפסים שהילדים יאהבו. תופתעו לגלות כמה חשיבות יש לסוג ההדפסים על המוטיבציה שלהם לשתף פעולה בכל הנוגע להכנה לקראת השינה. לא מאמינים? ערכו ניסוי קטן בשני לילות שונים, עם מצעים ישנים ועם מצעים חדשים (בעלי דוגמה שהם אוהבים), ותראו בעצמכם כמה גבוהה תהיה המוטיבציה שלהם בשני המקרים. אז מהם ההדפסים האהובים ביותר על ילדים? מצעים לילדים עם דמויות מסרטי דיסני, גיבורי על או דמויות מסדרות מצוירות הן כמובן ההעדפה הראשונה, אך ישנן גם אפשריות רבות אחרות של הדפסים צבעוניים, “מקושקשים” או “רגועים”, ותמיד מומלץ להראות לילד עצמו את סוגי המצעים ולשאול אותו מה הוא הכי אוהב.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה