משלוח חינם בקניה מעל 299 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

תתחדשו עם מצעים חדשים בחודש האביב

05.03.2023

חודש האביב וחג הפסח הם הזמן המושלם להתחדש בסט מצעים חדש ומרענן. סופו של החורף כבר ניכר, הימים ובעיקר הלילות מתחממים וזה הזמן להתפנק. אם בא לכם לפנק גם אחרים, סט מצעים יוקרתיים יכול להיות המתנה המושלמת לחג, מתנה שכל מארח ישמח לקבל. כפי שכולנו יודעים, שינה היא מהותית וחשובה לחיים בריאים ורגועים ומצעים הם חלק מן הבסיס לשינה עמוקה ואיכותית. אם גם אתם תוהים כיצד לדעת לבחור מבין שלל האפשרויות וההיצע המגוון במצעים איכותיים ומתאימים, כאלו שיתרמו לשנת לילה טובה וגם יתהדרו במראה מפנק, המשיכו לקרוא.

מתחילים  בעיצוב

בין אם בחרתם במצעים לבנים באיכות גבוהה, מצעי קטיפה או מצעי סאטן התוצאה תהיה זהה: תחושה נעימה וקרירה של בדים נושמים שמתאימים במיוחד לעונת האביב והקיץ ונותנים הרגשה של בבית מלון יוקרתי, אבל כל זה יקרה רק אם בחרתם בעיצוב אשר מדבר אליכם. אפשר להתחיל מאיכות הבד, סוג האריגה, הגימורים או צפיפות הסיבים אבל כל עוד העיצוב לא מתאים, נעים, מחמיא לחדר השינה וגורם לכם לרצות להיכנס למיטה – התוצר הסופי לא יהיה לטעמכם. גם אחרי שצמצמנו את המצעים לכאלו שהעיצובים שלהם מדברים אליכם, המבחר גדול וקשה לדעת איך לבחור, אבל אנחנו כאן כדי לעזור. בואו ונבין מה הם הדברים אליהם יש לשים לב כאשר רוכשים מצעים.

סוגי הבדים

מצעים מתאפיינים ראשית בסוג הבד ממנו הם עשויים. הבדים נחלקים לבדים טבעיים כמו כותנה, פשתן או המפ ובדים סינתטיים כמו פוליאסטר (מיקרופייבר), או בדים משולבים מסיבים סינתטיים וטבעים שידועים לעתים גם כפולי-כותנה. הבדים הטבעיים הם היפו-אלרגניים כך שהם מתאימים במיוחד לאנשים הסובלים מאלרגיות ולילדים. ככלל, מצעים איכותיים עשויים מבדים טבעיים, ובמיוחד מכותנה, כיוון שהם נושמים ובכך עוזרים מאד להעביר שנת לילה איכותית בחום הארץ ישראלי. בדים טבעיים יישמרו לאורך זמן ממושך יותר ולא יאבדו מגמישותם ואיכותם לאורך זמן. ככל שבדים אלו יעברו יותר כביסות כך הם יהפכו לרכים ונעימים יותר, ולכולנו ברור עד כמה מצעים נוחים חשובים.

צפיפות הסיבים

מקובל כי צפיפות החוטים בבד המצעים מעידה על איכותם. באריגי כותנה, צפיפות החוטים יכולה להיות בין 144-1200 חוטים לאינץ’ כאשר צפיפות של 300 חוטים לאינץ’ ומעלה מעידה כי מדובר בבד שמקורו בזן של כותנה איכותית במיוחד שנקרא כותנה מצרית, למרות שבמקורו הוא בכלל מיבשת אמריקה והוא הגיע למצרים רק לפני כמאתיים שנים. זן זה של כותנה מכיל סיבים ארוכים ודקים, דבר שהופך מצעים אשר עשויים מזן זה למצעים נעימים במיוחד וכאלו שלא נוטים להוציא קצוות דוקרניים לאחר מספר כביסות. הצפיפות המומלצת היא צפיפות של 300-500 חוטים לאינץ’ – ככלל שצפיפות הבד גבוהה יותר כך הבד רך ונעים יותר אך גם נוטה יותר להתקמט. צפיפות זו היא הצפיפות האידיאלית לקבלת מצעים נעימים שאינם דורשים תחזוקה רבה מדי.

סגנון האריגה

נקודה נוספת אליה יש לשים לב היא סוג האריגה. ישנם סוגי שונים של אריגה אשר ישוו מראה ומגע שונה לתוצאה הסופית.

  • סוג אחד הוא אריגת שתי וערב הנקראת גם פרקל כאשר היא בצפיפות של 180 סיבים חוט לאינץ’ ומעלה. הבד המתקבל הוא אוורירי וקל, עמיד, נעים וקריספי אבל נוטה להתקמט.
  • סוג שני שידוע בזכות המראה היוקרתי שהוא משדר זו אריגת סאטן. כאן, אריגת השתי וערב מבוצעת עם חוט אחד העובר מעל לשלושה-ארבעה חוטים. המראה המתקבל הוא של בד המזכיר משי, מבריק מעט בצידו האחד ומט בצידו השני. סוג האריגה של בד הסאטן מתאפיין ברכות מלטפת ועמידות רבה לקמטים, והוא מתאים לכל ימות השנה.
  • אריגת ג’אקרד היא אריגה צורנית בה מוספים לבד דפוסים שונים כמו פסים או פרחים באריגה עצמה.
  • פלנל הוא בד שעשוי מכותנה שעוברת סירוק וגירוד מיוחד אשר הופכת אותה לאוורירית. סיבי הכותנה מוברשים מספר פעמים ויוצרים מרקם עבה שמאד נעים להתכרבל עם מצעי פלנל, במיוחד בעונת החורף בזכות כיסי האויר והבידוד התרמי שהם יוצרים.
  • בד ג’רסי נמדד על פי משקל ונע בין 350-500 ג’ – ככל שהמשקל גבוה יותר כך האיכות גם היא גבוהה יותר. הבד דומה לבד טריקו. אריגת ג’רסי יוצרת בד דק ואלסטי, נעים ונמתח בקלות.

 

גימור

גימור הוא אוסף תהליכים שהבד עובר לפני שהוא הופך למוצר הסופי: הדפסה, צביעה, אל קמט וכדומה. תקן Oeko-Tex הוא תקן בינלאומי המבטיח כי אין חומרים מסוכנים שנותרו במצעים מתהליכי הגימור, שתהליכים אלו היו ידידותיים לסביבה ולא כללו שימוש בכימיקלים מזיקים. בדקו בהוראות כביסת המצעים האם קיימת התראה מפני ירידת הצבע בכביסה, הדבר עלול להעיד על מצעים שאינם באיכות גבוהה.  

מסיימים בגודל המתאים

על מנת לקבל את המיטב מצעים, רכשו מצעים בגודל המתאים: כאלו שלא יברחו מהסדין בגלל שהם קטנים מדי, וגם יהיו מקומטים בגלל שהם גדולים מדי. אל תשכחו לקחת בחשבון את עובי המזרון. בארץ מזרונים הם לרב בגובה 30 ס”מ, אך במידה שהמזרון אליו המצעים מיועדים הוא בעובי שונה, קחו גם נקודה זו בחשבון. שימו לב כי הגודל הפופולארי למזרונים בארץ הוא 140 X 190, למרות שהסדינים נמכרים בעיקר בגודל 160X  200. בחרו בגודל המתאים למיטה עבורה המצעים מיועדים על מנת שהסדין ישב יפה ומתוח על המיטה.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה