משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

מצעים כמו בבית מלון

23.06.2021

מי מאיתנו אינו זקוק לחופשה מרגיעה במלון יוקרתי המציע חדרי אירוח מרווחים ומיטה מפנקת עם מצעים נקיים, רכים ורעננים המתוחים על המזרן ללא אף קמט. ללא ספק חוויית השינה במלונות המפוארים היא חוויה ייחודית ומרגשת בכל פעם מחדש, לכן אין זה פלא כי ישראלים רבים מחפשים מצעים כמו בבית מלון. נכון, בבתי המלון יש מצעים לבנים ורכים למגע שעברו גיהוץ מקצועי, אך בחדר השינה שלנו לרוב אנחנו נעדיף מצעים צבעוניים כדי להוסיף קצת צבע לחיים וליהנות מעיצוב מקורי ומותאם אישית. לפיכך, אם אנחנו רוצים לשדרג את חדר השינה שלנו ולישון כמו בבית מלון – הגיע הזמן שנלמד איך לבחור נכון מצעים איכותיים ועמידים. המדריך הבא מסביר לכולנו איך לבחור את המצעים הטובים ביותר ולהרגיש כמו בחופשה מפנקת ובלתי נשכחת בבית מלון.

הסוד מסתתר באותיות הקטנות על התווית

לאחר שהבנו כי במהלך החופש בבית מלון אנחנו ישנים כל כך טוב בגלל המצעים האיכותיים והרכים למגע, הגיע הזמן להרגיש כמו בחופשה כל ימות השנה, וכל שעלינו לעשות הוא להזמין מצעים כמו בבית מלון. כאשר אנחנו מגיעים לחנות פיזית או אינטרנטית עלינו לקרוא את התווית כדי ללמוד על הרכב הבד ואיכותו ועלינו להתייחס גם לשיטת האריגה, למידות המצעים וכמובן להוראות הכביסה. בכל חנות שמוכרת מצעים לבית יש מגוון עצום של פריטים בשלל צבעים והדפסים. בדרך כלל המצעים בבתי המלון הינם לבנים, אך ידוע כי המלונות בוחרים במצעים הלבנים מאחר שהם מעניקים תחושת ניקיון והיגיינה, ואווירה חגיגית של חופשה מנצחת. לכן, לא חייבים לרכוש רק מצעים לבנים וחלקים לבית, ובהחלט כדאי לבחור גם מצעים צבעוניים עם או ללא עיטורים והדפסים. הסוד לבחירת מצעים מפנקים כמו בבית מלון טמון באותיות הקטנות המופיעות בתווית של המוצר. בואו נכיר את הסימנים בתווית כדי לבחור נכון את המצעים לבית:

הרכב הבד – רוב המצעים הנמכרים בחנויות הפיזיות ובאתרי המכירות משלבים בתוכם חומרים סינתטיים שונים כמו פוליאסטר וניילון. כדי לישון טוב בלילה כמו בעת החופשה בבית מלון עלינו לבחור מצעים העשויים מבד שהוא 100% טבעי, למשל כותנה 100%. אם אנחנו מגלים בתווית כי הרכב הבד משלב בתוכו פוליאסטר או חומרים סינתטיים אחרים, כדאי לעבור לפריט הבא. אגב, מצעים מכותנה ומחומרים טבעיים אחרים סופחים היטב את הלחות שיש באוויר לכן אלו המצעים הטובים ביותר לאקלים בארצנו.

מידות – נכון, המידות מופיעות על גבי האריזה, אך כדאי לבדוק את המידות המדויקות בתווית כדי להבטיח התאמה מלאה בין המצעים החדשים לבין מידות המזרן, הכריות והשמיכות שאנחנו משתמשים בהם בבית. כדאי להגיע מוכנים לחנות ולקחת מראש מידות של המזרן, הכריות והשמיכה.

שיטת האריגה – רוב יצרני המצעים מוסיפים בתווית המצורפת למוצר פרטים על שיטת האריגה. כדאי לדעת כי שיטת האריגה משפיעה על תכונות הבד, המרקם, המגע של המצעים עם גופנו, יכולת הספיגה והאווריריות של הבד. אריגת פרקל היא שיטת אריגה פרמיום הנחשבת לנפוצה והיא מקבילה לאריגת סאטן, ויש גם אריגה מסוג ג’רסי (טכניקת סריגה בדומה לבד טריקו) כותנה סרוקה וכותנה מצרית. אם אין בתווית מידע על שיטת האריגה כדאי לברר את הנושא עם המוכר בחנות.

צפיפות הבד – צפיפות החוטים מעידה על איכות הבד וככל שהצפיפות גבוהה יותר כך המצעים נחשבים לאיכותיים יותר. הצפיפות מתייחסת למספר של חוטי האורך והרוחב באינץ’ של בד ארוג. הצפיפות הסטנדרטית של מצעים הנמכרים בארץ היא 144, אך כדי לבחור מצעים כמו בבית מלון עלינו להתמקד בבדים עם צפיפות של 200 חוטים לאינץ’ רבוע לפחות. צפיפות גבוהה מבטיחה בד איכותי ועמיד לאורך שנים, והמצעים יהיו רכים ונעימים יותר למגע, אך צפיפות גבוהה גורמת גם למצעים להתקמט בקלות יחסית.

הוראות כביסה – אחד מהפרמטרים החשובים ביותר שמופיעים על גבי התווית של המצעים. חשוב מאוד לקרוא את הוראות הכביסה של היצרן וכדאי לבחור מצעים שאינם דורשים תחזוקה מורכבת או מיוחדת. כדי לשמור על המצעים וליהנות מחוויית שינה כמו בבית מלון עלינו להקפיד על הוראות הכביסה, ובאופן כללי את המצעים הלבנים כדאי לכבס ללא מגבות כיוון שהמגבות סופחות הרבה מים בזמן הכביסה. את המצעים הלבנים אפשר לתלות על חבלי הכביסה במרפסת או בגינה ואין חשש לדהיית הצבע, אך את המצעים הצבעוניים כדאי לתלות במקום שאינו חשוף לקרני השמש.

מצעי כותנה לחוויית שינה מלכותית

מצעי כותנה נחשבים לאיכותיים ולמומלצים עוד מהעת העתיקה, וברוב מלונות היוקרה משתמשים רק במצעים העשויים מכותנה 100%. יש שיטות שונות לאריגת בד הכותנה, ועלינו לבדוק בתווית מהי שיטת האריגה של המצעים שאנו מתכננים לקנות בחנות או להזמין באתר. לחצו לעמוד מוצר שבתמונה

כאשר רוכשים מצעים כדאי לקרוא את התווית ולהתייחס לפרמטרים השונים. חשוב לדעת כי מצעי הכותנה נחשבים לאיכותיים מאוד וברוב בתי המלון משתמשים בהם, כאשר את מצעי הכותנה ניתן לארוג בשיטות שונות כמו אריגת סאטן, פרקל, פלנל וג’רסי, ובפועל עלינו להתייחס יותר לצפיפות החוטים לאינץ’, לכן המומחים ממליצים על צפיפות החל מ=200 חוטים לאינץ’ רבוע.

דגשים חשובים לבחירת מצעי כמו בבית מלון

כאשר אנחנו רוכשים מצעים חדשים לחדר השינה בבית כולנו חולמים של המצעים המפנקים כמו בבתי המלון. לכן, עלינו לשים לב לפרמטרים החשובים הבאים:

רכות הבד – המצעים לבית חייבים להיות רכים ונעימים למגע. הרכות של המצעים תלויה בסוג הבד ומרקמו, צפיפות, תהליך הייצור ושיטת האריגה. יחד עם זאת, יש אנשים שמעדיפים מצעים פחות רכים, זו העדפה אישית ואין כלל זהב כזה או אחר בנושא זה. יש דגמים של מצעים איכותיים כמו בבתי המלון שהם פחות רכים, לדוגמה מציע פרקל שהם יותר קריספיים, ועדיין אלו בדים איכותיים מאוד. אנשים אחרים מחפשים את המצעים הרכים, אלו מצעים יותר מוחזקים, וכאמור זהו עניין של העדפה אישית בלבד.

מצעים רכים שאתם חייבים לנסות:    

צפיפות חוטים לאינץ’ רבוע – כדאי לרכוש מצעים עם צפיפות גבוהה לפחות 200 חוטים לאינץ’ רבוע. כאמור, ככל שהצפיפות גבוהה יותר כך המצעים יהיו איכותיים, עמידים ונעימים יותר למגע.

העדפות אישיות – לכל אחד מאיתנו יש העדפות אישיות שונות מבחינת סוג ומרקם הבד, מגע, עיצוב, סטייל ועוד. כדאי לבחור מצעים המתאימים להעדפות שלנו וכך אין צורך להתלבט זמן רב מול המדפים העמוסים במצעים מסוגים שונים. כמו כן, אם איכות הסביבה חשובה לנו ניתן לבחור במצעים אקולוגיים ללא חומרים וצבעים כימיים.

מצעים לבנים או צבעוניים?

בבתי המלון משתמשים בדרך כלל במצעים לבנים מאחר שהם משדרים רוגע וניקיון, עם זאת חשוב לזכור כי המצעים הלבנים מתלכלכים בקלות וניתן להבחין בכתמים. אגב, הטיפ להסרת כתמים ממצעים לבנים (וגם צבעוניים) הוא לכבס אותם עם אבקת סודה לשתייה וחומץ, במקום ג’ל כביסה ומרכך רגיל. התוצאות מדהימות והמצעים שנקבל לאחר הכביסה ייראו כמו חדשים וכאילו הם יצאו זה עתה מהמפעל. בבית אנחנו יכולים להשתמש במצעים לבנים או צבעוניים, עם וללא הדפסים. יש סוגים שונים של מצעים המתאימים לבית, ועלינו לבחור את המצעים שיעניקו לנו תחושה של חופשה יוקרתית ומפנקת כמו בבית מלון.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה