משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

תליית וילון, הדרך הטובה ביותר

17.08.2021

וילונות הם לא סתם פריט דקורטיבי, אלא גם פריט פונקציונלי למדיי: הווילון מאפשר ליצור מעין “האפלה”, הן בסלון והן בחדר השינה, ובאופן כללי הדבר מאפשר שליטה על כמות האור אשר נכנסת לבית שלנו, כך שנוכל להתאים אותה לזמנים שונים של היום ולצרכים האינדיבידואליים שלנו. ב”הומסטייל” אנו מבינים היטב את החשיבות של הווילון בבית, ולכן תוכלו למצוא מגוון של סוגי וילונות, כמו למשל וילון זברה, וילון האפלה ווילונות בד במגוון של עיצובים, גדלים ודגמים שונים – ובכלל זה וילון קצר ווילון ארוך, וילון בד מדגם סטפני, וילון בד דגם דרור, וילון בד ארוך מדגם להב ועוד. אם חשקה נפשכם בווילון לבית אך אתם חוששים מההתקנה שלו – הגעתם למקום הנכון. הצטיידו במקדחה, מטר, דיבלים, ברגים, פטיש וכמובן – וילון, ועקבו אחר המדריך שלפניכם.

שלב ראשון: מדידה ורכישת מוט לווילון

כדי לתלות את הווילון, תהיו זקוקים כמובן למוט שיחזיק אותו. על מנת לוודא שאתם רוכשים מוט שאכן יתאים לגודל החלון שלכם, יש למדוד תחילה את רוחב החלון. קחו בחשבון שעל המוט להיות מעט ארוך יותר מרוחב החלון, כדי שהווילון יוכל לכסות את כל שטח החלון בצורה טובה. מסיבה זו, לאחר המדידה יש להוסיף לרוחב החלון שהתקבל כ-20 ס”מ – כך שנוכל לקבל “רווח” של כ-10 ס”מ מכל צד של החלון. את המוט עצמו ניתן לרכוש בחנויות מוצרים לבית, חנויות מלאכה ועוד, ורצוי להתאים את הצבע והחומר שממנו הוא עשוי לצבע ולסוג הווילון. חשוב לוודא שעם המוט שאתם מקבלים גם מחברים לקיר, עליהם למעשה תוכלו להניח את המוט.

לכל המוצרים של הום סטייל

 

שלב שני: סימון המיקום של המוט

לפני שאתה מתקינים את המוט ואת המחברים לקיר, חשוב להקפיד לסמן את המיקום שלהם על מנת לוודא שהמוט יותקן בצורה ישרה. השתמשו בתוצאה שהתקבלה במדידה בשלב הראשון, וסמנו את נקודות החיבור של המוט לקיר באמצעות עיפרון, תוך שאתם לוקחים בחשבון את אורך הווילון עצמו. ככל שהווילון ארוך יותר, כך תוכלו לסמן את נקודות החיבור גבוה יותר ממסגרת החלון העליונה ולהיפך. לאחר סימון נקודות החיבור, בדקו שהמרחק בין קצוות החלון לבין כל אחד מהסימונים שווה (כאמור – כ-10 ס”מ בכל צד) ושלא סימנתם את הנקודות גבוה מדיי.

שלב שלישי: התקנת המחברים לקיר

במחברים לקיר קיימים שני חורים, אשר מאפשרים “להשחיל” דרכם את הדיבלים והברגים, וכך למעשה לקבע אותם לקיר באמצעות מקדחה. על מנת שתוכלו למקם את המחברים לקיר באופן המדויק ביותר, הצמידו אותם לקיר, על הנקודות שסימנתם בהתחלה, וסמנו את המיקום המדויק של החורים שלהם. הזיזו את המחברים, קדחו חורים במקומות המסומנים, ואז דפקו את הדיבלים אל תוך הקיר באמצעות הפטיש. לבסוף, הצמידו את המחברים חזרה לקיר והשחילו דרך החורים שלהם את הברגים, כך שהם ייכנסו אל תוך הדיבלים, והבריגו אותם לקיר. בתום שלב זה, שני המחברים שלכם אמורים להיות קבועים בקיר, כך שיהיה ניתן להניח מעליהם את המוט.

שלב רביעי: השחלת לולאות הווילון למוט ותלייה

לפני שנניח את המוט על המחברים, עלינו להשחיל דרכו את הווילון. על אף שנראה כי מדובר בפעולה פשוטה יחסית, ישנה בכל זאת טכניקה שחשוב להקפיד עליה על מנת שהווילון יישב על המוט בצורה טובה ונוחה: בראש הווילון קיימות מעין לולאות, אותן יש להשחיל על המוט בכיוונים שונים לסירוגין, כך שתתקבל מעין צורת “גל”. נתחיל מהשחלת הלולאה הראשונה והשנייה.

שלב רביעי: השחלת לולאות הווילון למוט ותלייה

לפני שנניח את המוט על המחברים, עלינו להשחיל דרכו את הווילון. על אף שנראה כי מדובר בפעולה פשוטה יחסית, ישנה בכל זאת טכניקה שחשוב להקפיד עליה על מנת שהווילון יישב על המוט בצורה טובה ונוחה: בראש הווילון קיימות מעין לולאות, אותן יש להשחיל על המוט בכיוונים שונים לסירוגין, כך שתתקבל מעין צורת “גל”. נתחיל מהשחלת הלולאה הראשונה והשנייה.

אם השחלנו את הלולאה השנייה בצורה כזו ש”קיפלה” את הווילון לכיוון שמאל, לדוגמא, נשחיל את הלולאה השלישית כשהווילון מקופל לכיוון ימין, את הלולאה הרביעית כשהווילון מקופל לכיוון שמאל וכן הלאה, עד שנסיים להשחיל את כל הלולאות והווילון יונח על המוט כשחצי מהלולאות פונות יותר “פנימה” או ימינה, והחצי השני שלהן פונה “החוצה” או שמאלה, במעין צורה גלית. לסיום, נניח את המוט על המחברים לתליית הווילון. למגוון וילונות נוסף שתוכלו לרכוש באתר הום סטייל

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה