משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

שילוב נכון של מגבות מטבח

16.08.2021

מגבות מטבח עשויות להישמע לנו כמו פריט שולי יחסית, אך למעשה, מדובר באחד הפריטים החשובים ביותר בבית בכלל ובמטבח בפרט, שכן הן לא רק ממלאות עבורנו צרכים פונקציונליים, אלא גם משפיעות על עיצוב החדר והמראה הכללי שלו. בדיוק מסיבה זו, ארגנו עבורכם את המדריך השלם לשילוב נכון של מגבות המטבח.

איך בוחרים מגבות מטבח איכותיות?

מגבות מטבח הן מגבות שנמצאות בדרך כלל בשימוש תדיר ויומיומי. מסיבה זו, בעת בחירת מגבות מטבח, חשוב לבחור במגבות איכותיות, תוך הקפדה על הפרמטרים הבאים:

  • עובי המגבת – בשל העובדה שהייעוד של מגבות המטבח הוא בראש ובראשונה לספוג המון רטיבות ולחות מהידיים, לעובי המגבת יש חשיבות מכרעת. בעוד שמגבות עבות יוכלו לשרת אותנו לזמנים ממושכים יותר במטבח, מגבות דקות יותר עלולות להתרטב בקלות, עניין אשר ידרוש מאיתנו להחליף את המגבת לעיתים תכופות.בנוסף, בשל השימוש האינטנסיבי במגבות המטבח, לא מן הנמנע שמגבות דקות יישחקו באופן מהיר יותר ממגבות מטבח עבות וייתכן שנצטרך לכבס אותן בתדירות גבוהה יותר.
  • בד – מומלץ לבחור במגבות העשויות 100% כותנה, שכן מגבות אלה לרוב יהיו עמידות יותר ויספגו היטב רטיבות.
  • צבעוניות – על אף שניתן לרכוש מגבות מטבח במגוון צבעים שונים, לרוב הצבעים הבולטים ביותר למגבות יהיה לבן, שמנת ואפור. חשוב לזכור כי על אף שמגבות המטבח לבנות, למשל, לרוב משתלבות נהדר כמעט עם כל חלל – ייתכן כי הבחירה הפונקציונלית עבורכם תהיה דווקא מגבות מטבח שחורות, עליהן קשה יותר לזהות כתמים. במילים אחרות, בעת בחירת מגבות מטבח, יש לתת את הדעת לא רק על המראה של המגבות, אלא גם על הפונקציונליות שלהן והאופן שבו הן ישתלבו בשגרה היומיות שלכם בעיצוב המטבח.

איך שילוב של מגבות מטבח מוסיף לעיצוב הבית?

אם כבר בצבעים עסקינן, קשה לדבר על הצבעוניות של מגבות המטבח מבלי לדבר על העיצוב הכללי של הבית. אולי תתפלאו לקרוא, אך בדומה לפריטי ריהוט, פריטי נוי או אביזרים אחרים, גם למגבות המטבח יש חלק אינטגרלי במראה הכללי של הבית – והן בהחלט יכולות להוסיף ולהחמיא לעיצוב הכללי שלו. החל מהצבע, דרך ההדפס ועד לבד שממנו המגבת עשויה – לכל הפרמטרים הללו יש השפעה ישירה על מראה המטבח, וכתוצאה מכך גם על מראה הבית. מגבות מטבח יפות, או כאלה שמתאימות באופן מדויק לעיצוב המטבח, לא פעם ישדרגו את המראה של חלל החדר ויוסיפו לו מעין נופך יוקרתי יותר. בנוסף, שילוב נכון של מגבות במטבח יכול לסייע לנו ליצור הרמוניה עיצובית, “לחבר” בין חלקים שונים שקיימים בבית וליצור מראה מהודק ומרשים יותר באופן כללי.

איפה כדאי לתלות את מגבות המטבח?

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, כשאנו חושבים על המיקום של מגבות המטבח, חשוב מאוד שניתן את הדעת לא רק על האופן שבו המגבות משתלבות בעיצוב המטבח והמראה הכללי של הבית, אלא גם על הפונקציונליות שלהן. רצוי מאוד למקם את מגבות המטבח בקרבה לברזי המים או משטחי עבודה, כמו למשל אי, כך שיהיו זמינות לנו באופן מידי כאשר נזדקק להן. עם זאת, חשוב להתחשב בעיצוב המטבח ולא למקם את המגבות באזורים “עמוסים”, בהם תלויים פריטים רבים נוספים, שכן אז העין אוטומטית תימשך לחלקים העמוסים יותר שבחדר, עניין שייצור מעין אי-סדר. נסו למקם את המגבות במעין “נקודת אמצע” – כלומר במיקום נוח אך ניטרלי יחסית, בגובה בינוני ונגיש, על מתקן, ידית התנור על ידית מגירה נשלפת וגם וו המותאמת לעיצוב של הבית.

מהי הדרך הנכונה ביותר לניקוי מגבות מטבח?

מטבע הדברים, מגבות מטבח נוטות להתלכלך באופן מהיר יחסית, עניין אשר דורש ניקיון תכוף שלהן. על מנת לשמור על איכות המגבות לאורך זמן, הקפידו שלא להרתיח את המגבות בכביסה, שכן הרתחה כזו עלולה לפגום בבד ובמרקם של המגבות ולהפוך אותן ל”סמרטוטיות” ופחות עמידות באופן כללי. רצוי לכבס את המגבות בתוכנית של עד 30 מעלות, ללא סחיטה, כלור או מלבינים, ולהקפיד על הפרדה בין צבעים כהים לבהירים. אנחנו מצרפים מספר שאלות ותשובות על שימוש יעיל ונכון עם מגבות מטבח:

  האם חשוב להתייחס לאיכות הספיגה של הבד במגבות מטבח? בהחלט כן, מגבות מטבח כפי שציינו קודם לכן אמורות לספוג טיפות מים ולפעמים ננגב ידיים רטובות מאוד, לכן כושר הספיגה של מגבת המטבח צריך להיות גבוה מאוד. מגבת מטבח העשויה מכותנה טובה מאוד לספיגה שכזו.

האם מגבות המטבח יוציאו סיבים לאחר כביסה ושימוש ממושך? מגבות מטבח איכותיות לא יגיעו למצב של הוצאת סיבים, חוטים ואפילו כדוריות בד לאחר הכביסה. מגבות מטבח איכותיות ישמרו על איכותן גם לאחר שימוש ממושך ומספר כביסות שתעשו להן. עם זאת חשוב לא להרתיח אותן כפי שציינו קודם לכן. חברת הום סטייל משווקת מגבות ובדים איכותיים וברמה גבוהה מאוד, אתם מוזמנים להזמין מגבות מטבח בקישור הבא.  

האם כדאי לייבש מגבות מטבח במייבש כביסה? תופעה ידועה בארץ היא שהמים בישראל נחשבים קשים, כדי למנוע פגיעה בבד לאחר כביסה, מומלץ לא לייבש אותם על חבלי הכביסה לאחר הכיבוס אלא לייבש אותם דווקא במייבש. ייבוש בטמפ נמוכה שומרת על איכות הבד ומונעת שחיקה שלו לטווח ארוך.

איך כדאי לשמור על הרכות של מגבות המטבח? כמו מגבות פנים וגוף שההמלצה היא להשרות אותם במים קרים למשך שעתיים או שלוש, לפני השימוש הראשוני. ההשריה מגבירה את יכולת הספיגה של המגבות וגם שומרת עליהן רכות לטווח ארוך.

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה