משלוח חינם בקניה מעל 199 ₪

מועדפים

חיפוש

הסל שלי :)

חדשים פה?

העגלת קניות ריקה.

חזרה לכל הטיפים

איך לבחור שמיכת פוך מומלצת

08.12.2020

החורף בפתח וזה הזמן להתחדש עם שמיכת פוך. רגע לפני שמחליטים, כדאי לבדוק לפני שמשקיעים בשמיכה חדשה? נתחיל בכמה מושגים טכניים:  

מהם סיבי הולופייבר?

סיבים סינטטיים חלולים וכדוריים האוגרים חום בתוכם ומקנים לשמיכה אווריריות וקלילות. הכדורים רכים במיוחד ומשמשים כתחליף למילוי פלומת אווז בשמיכות וכריות.  

מהן שמיכות טרמופייבר?

שמיכות בהן הבד החיצוני עשוי ממיקרופייבר סינטטי בצפיפות גבוהה ובאיכות של 100 גרם למ”ר, היוצר שכבת בידוד מצוינת לחום ולקור, אנטי אלרגי. במילוי תמצאו שכבה המשלבת סיבי הולופייבר עם שכבת סיבים התפורים בשיטה שנקראת תרמובונדינג, שיטה המקנה להם כושר התכה נמוך. שכבה זו בעלת עמידות גבוהה לכביסות ומאחר ואינה סופגת לחות היא גם מתייבשת במהירות, תכונה שימושית לשמיכות ולכריות.

מהי שמיכת פוך טבעי?

שמיכה קלת משקל במילוי פלומת אווזים בשילוב נוצות קטנות, מתאימה בעיקר למי שמחפש איכות. הבד של השמיכה תפור בשיטת “חדרים” (תפירה בצורת ריבועים או מעוינים). הבד החיצוני עשוי מ 100% כותנה פרקל בצפיפות גבוהה של 260 חוט לאינץ’, העוזרת לשמור על חום הגוף ועל רכות השמיכה Down Proof (מניעת הנוצות מלעבור דרך הבד).

 

שמיכות פוך קיימות ברמות שונות:

Crown – רמת בידוד 8, מילוי 70% פלומת אווז ו 30% נוצות קטנות, משקל: שמיכת פוך יחיד 1200 גרם, שמיכת פוך זוגית 1600 גרם. Platinum – רמת בידוד 10, מילוי 90% פלומת אווז ו 10% נוצות קטנות, משקל: שמיכת פוך יחיד 1000 גרם, שמיכת פוך זוגית 1200 גרם.

מהי שמיכת נוצות?

שמיכת נוצות היא חלופה לשמיכת פוך טבעי, עם בד חיצוני 100% פוליאסטר מיקרופייבר, ומילוי של נוצות רכות ושטופות.

עכשיו שיש לכם את הידע ה”טכני”, נעבור לשאלות:  

אילו שמיכות פוך מומלצות לאלרגנים?

שאלו את עצמיכם האם אתם נוטים לאלרגיות? לעיתים אותם אנשים שאלרגיים לחיות (לפרווה של חיות) אלרגיים גם לשמיכות פוך המכילות נוצות או פלומות אווזים, בדקו זאת לפני שאתם קונים שמיכת פוך טבעי, ובמידה וגיליתם שאתם אכן אלרגיים – אל דאגה! תוכלו ליהנות לא פחות משמיכות סינטטיות מפנקות במיוחד. מצד שני, אם אתם מאלו הנוטים לייצר חשמל סטטי – שמיכות פוך טבעי נוטות לנטרל את החשמל, אך גם סינטטיות רבות (תלוי בכיסוי) יעשו את העבודה.  

מה ההבדל במחיר?

שמיכה ממולאות בנוצות או בפלומה הן לרוב יקרות יותר מאשר שמיכות סינתטיות, אך לא תמיד. החישוב יכול לכלול לא רק את מחיר הקנייה, אלא גם את הצורך בניקוי השמיכה. האפשרות היחידה לניקוי שמיכות טבעיות היא על ידי ניקוי יבש ואילו שמיכות סינטטיות עמידות גם בהשריה במי אמבט או אפילו כביסה במכונה.

מהי הצפיפות המומלצת של פוך?

שמיכות אלו הן מבודדות. ככל שהבידוד טוב יותר – כך השמיכה תחמם יותר. ככל שצפיפות המילוי עולה, כך המשקל עולה, וכך הבידוד טוב יותר – זה נכון לשמיכות נוצות, פלומה או שמיכות פוך סינטטיות. איכות הבידוד נמדדת ביחידות שנקראות “טוג”. בארץ, המידות נעות בין 10 ל-14 כאשר 10 היא זו המבודדת פחות מהאחרות. בסיביר, בחום של מינוס ארבעים מעלות, ישנן שמיכות גם ברמת צפיפות גבוהה יותר, אך כאן, גם שמיכה בדרגת צפיפות 14 היא לרב חמה מדי למזג האוויר הישראלי.

מה ההבדל בין פלומה לנוצות?

ההבדל בין פלומה לנוצות, הוא שפלומה אינה מכילה את השדרה הקשה של הנוצה. בארץ נמכרות שמיכות פוך נוצות או שילוב בין פלומה ונוצות כשמיכות פוך מומלצות. לרב, רצוי לבחור בשמיכה שמכילה לכל היותר 30% נוצות על מנת להימנע מהחלק הקשה שעלול להיות לא נעים בזמן השינה. במילים אחרות – ככל שאחוז הנוצות עולה ומחליף את אחוז הפלומה, כך איכות השמיכה יורדת.  

 

מהו סוג התפירה המומלץ לפוך?

כאשר מחפשים שמיכת פוך מומלצת, כדאי לשים לב לסוג הבד החיצוני ואופן תפירתו. מכירים את זה שאתם מתכסים בחלק של פוך שאין בו מילוי כלל? זה קורה כשהחלוקה או התפרים אינם עמידים. כאשר התפירה כוללת חלוקה לאריחים או מעוינים (או בשמה המקצועי – תפירה חדרית), כך פיזור המילוי בשמיכה יישאר קבוע ולא יקרה מצב בו מתכסים אבל פתאום קר ברגליים שנותרו עם שמיכה ללא מילוי שברח לחלק העליון.

אם לסכם – איך בוחרים שמיכת פוך מומלצת?

  1. משקל:יש שאוהבים שהשמיכה כבדה יותר ויש שמעדיפים את הקלילות. שאלו את עצמיכם עד כמה אתם רגישים לקור והחליטו על מידת המשקל הרצויה, זכרו שככל שהמשקל כבד יותר, יש יותר מילוי ולכן השמיכה יותר מחממת. ככל שצפיפות הסיבים בשמיכת פוך גבוהה יותר כך הבידוד רב יותר.
  2. מילוי:איזה מילוי תעדיפו? זכרו שבפוך טבעי ככל שיחס המילוי הוא יותר פלומה ופחות נוצות, כך השמיכה מחממת, נעימה ואיכותית יותר. יתרון שמיכת פוך סינטטית אנטי אלרגנית – ניתן לכבס בקלות.
  3. בדקו את הבד החיצוני ואופן התפירה – האם מדובר בבד כותנה טבעי או פוליאסטר? באיזו צפיפות? האם הוא כולל תפירה חדרית שתשמור על אופן חלוקה שווה של המילוי בכל השמיכה?
  4. קובעים גבולות תקציב

  Homestyle מציעה ללקוחותיה שמיכות חורף מפנקות ממגוון סוגים ומבצעים. דאגו להזמין לכם עוד היום ולא לחכות לימי החורף הקרים. שיהיה לכולכם חורף חמים ונעים!

עדיין לא רשומים לניוזלטר שלנו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו:

10% הנחה נוספים על היתרה לרכישה הראשונה